Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Hasan Turgut *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Turner, Jonathan (2009). The Sociology of Emotions: Basic Theoretical Arguments, Emotion Review 1 (4), 340-354. Nancy Chodorow, “Kişisel ve Kültürel İnşalar Olarak Kendilikler ve Duygular”, Duyguların Gücü: Psikanalizde, Cinsiyette ve Kültürde Kişisel Anlam içinde. Metis Yayınları, 2005. Harding, Jennifer; Pribram, Deidre (2002). The Power of Feeling: Locating Emotions in Culture, European Journal of Cultural Studies 5, 407-426. Eva Illouz, Soğuk Yakınlıklar, İletişim Yayınları 2011. Sennett, Richard (2012). Karakter Aşınması, çev. Barış Yıldırım. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Ahmed, Sara. (2004). On Collective Feelings, or the Impressions Left by Others, Theory, Culture and Society, (20)1, 25-42. Açıkel, Fethi (1996) Kutsal Mazlumluğun Psikopatolojisi, Toplum ve Bilim, 70, 153-198. Massumi, Brian (2010). The Future Birth of the Affective Fact: The Political Ontology of Threat, The Affect Theory Reader, Melissa Gregg&Gregory J. Seigworth (der) içinde, (52-70). Londra: Duke University Press.

Dersin İçeriği

Duygu(lar); Kolektif duygular; Arzu; Kolektif Hafıza; duygusal kapitalizm; medya ve duygulanımlar; siyaset ve duygular; nefret, korku; kamuoyu ve duygulanım; yeni medya ve duygulanımlar alanı.

Dersin Amacı

Dersin amacı psikoloji dışında sosyolojik fenomenler olarak duyguların sosyal formasyonunu ve bu formasyonun kolektif inşasında yeni medyanın rolünü tartışmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma-Dersin Tanıtımı
2 Pathos Kavramı
3 Sosyal Fenomenler Olarak Duygular
4 Duyguların Kolektif İnşası
5 Kolektivite ve Duygular
6 Duygusal Kapitalizm
7 Yeni Medya ve Duygusal Kapitalizm
8 Arzular, Arzulama-Üretimi ve Yeni Medya
9 Ara Sınav
10 Duygular ve Siyaset
11 Yeni Medyada Nefret ve Retorik
12 Yeni Medyada Popülist Söylemler ve Pathos
13 Makale Kritiği- Örnek Vaka İncelemeleri
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Final Sınavı