Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Enes Abanoz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Arlt, D., Rauchfleisch, A., & Schäfer, M. S. (2018). Between Fragmentation and Dialogue. Twitter Communities and Political Debate About the Swiss “Nuclear Withdrawal Initiative.” Environmental Communication, 1–18. https://doi.org/10.1080/17524032.2018.1430600 Baviera, T. (2018). Influence in the political Twitter sphere: Authority and retransmission in the 2015 and 2016 Spanish General Elections. European Journal of Communication, 33(3), 321–337. https://doi.org/10.1177/0267323118763910 Enarsson, T., & Lindgren, S. (2019). Free speech or hate speech? A legal analysis of the discourse about Roma on Twitter. Information & Communications Technology Law, 28(1), 1–18. https://doi.org/10.1080/13600834.2018.1494415 Hanna, A. (2013). Computer-aided content analysis of digitally enabled movements. Mobilization: An International Quarterly, 18(4), 367–388. Jackson, S. J., & Welles, B. F. (2015). Hijacking #myNYPD: Social Media Dissent and Networked Counterpublics. Journal of Communication, 65(6), 932–952. https://doi.org/10.1111/jcom.12185 Matei, S. A., & Kee, K. F. (2019). Computational communication research. WIREs Data Mining and Knowledge Discovery, 9(4), 1–18. https://doi.org/10.1002/widm.1304 Soffer, O., & Geifman, D. (2020). Comparing research topics in European and International Communication Association journals: Computational analysis. International Communication Gazette, 0(0), 1–13. https://doi.org/10.1177/1748048520928334 Su, L. Y.-F., Cacciatore, M. A., Liang, X., Brossard, D., Scheufele, D. A., & Xenos, M. A. (2017). Analyzing public sentiments online: Combining human- and computer-based content analysis. Information, Communication & Society, 20(3), 406–427. https://doi.org/10.1080/1369118X.2016.1182197 Walter, D., & Ophir, Y. (2019). News Frame Analysis: An Inductive Mixed-method Computational Approach. Communication Methods and Measures, 1–19. https://doi.org/10.1080/19312458.2019.1639145

Dersin İçeriği

Sayısal iletişim ve yöntemlerine genel bakış, internet kazıma, metin madenciliği, konu modelleme, duygu analizi, ağ analizi

Dersin Amacı

Ağ analizi, metin madenciliği, konu modelleme, ağ kazıma ve duygu analizi gibi sayısal iletişim yöntemlerinin amacı ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmasıdır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sayısal İletişim ve yöntemlerine genel bakış
2 İnternet kazıma yaklaşımları
3 İnternet kazıma uygulaması
4 Metin madenciliği yaklaşımları
5 Metin madenciliği uygulaması
6 Konu modelleme yaklaşımları
7 Konu modelleme uygulaması
8 Ara Sınav
9 Duygu analizi yaklaşımı
10 Duygu analizi uygulaması
11 Ağ analizi yaklaşımı
12 Ağ analizi uygulaması
13 Sunum
14 Sunum