Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Özer Alper *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Der. Jacque L'Etang ve Magda Pieczka, Vadi Yayınları 2- Halkla İlişkiler, Kenan Demirci, Ütopya Yayınları 3- Halkla İlişkiler Üzerine, Der. Fatih Keskin ve B. Pınar Özdemir 4- Halkla İlişkiler ve Reklamın Anatomisi 5- Halkla İlişkilerde Kuramsal Yaklaşımlar Der. Figen Ebren, Detay Yayıncılık 6- Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, İrfan Erdoğan, Erk Yayınları

Dersin İçeriği

Bu ders içeriğinde halkla ilişkilerin gelişimi, uygulama biçimleri, kapitalizm çerçevesinde üretilen değerlerin benimsetilmesinde halkla ilişkilerin rolü, medyanın bu süreçteki işlevi, kültür endüstrisi, propaganda, mükemmellik kuramı, eleştirel halkla ilişkiler yaklaşımları konuları ele alınmaktadır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı halkla ilişkilerin ve uygulamalarının kapitalizm ve küreselleşme sürecinde ürettiği söylemleri incelemek, ana akım ve eleştirel yaklaşımlar perspektifinden kavramsal ve kuramsal olarak değerlendirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Halkla ilişkilere genel bir bakış
2 Kamuoyu ve Halkla İlişkiler
3 Halkla İlişkiler ve Retorik
4 Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İmaj
5 Kurumsal Sorumluluk ve Halkla İlişkiler Etiği
6 Halkla İlişkiler Kamusal Alan ve Demokrasi
7 Sistemler Teorisi ve Halkla İlişkiler
8 Halkla İlişkiler Okuryazarlığı
9 Vize Sınavı
10 Halkla İlişkiler Endüstrisi
11 Reklamda Temsiller
12 Sanal Ortamda Gerçek Amaçlar
13 Halkla ilişkiler pazarlaması üzerine eleştirel yaklaşımlar
14 Halkla ilişkiler felsefesi üzerine
15 Halkla ilişkiler teorisi ve yeni medya
16 Final sınavı