Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Güncel makaleler 2. Johan Huizinga, Homo Ludens 3. Ercan Altuğ Yılmaz - Sekizinci Sanat Oyun 4. Ian Bogost - How to Talk About Videogames 5. Ian Bogost - Persuasive Games

Dersin İçeriği

Antik çağlardan günümüze oyun kavram ve olgusunun dönüşümü, oyun endüstrisinin temel bileşenleri ve işleyiş dinamikleri, oyuncu pratiklerinin dönüşümü.

Dersin Amacı

Dersin amacı, bir iletişim ortamı olarak dijital oyunlara dair endüstriyel dinamiklerin nasıl işlediğinin, sektörel gelişmelerin ve oyuncu pratiklerinin tarihsel geçmişiyle birlikte, öğrenciler tarafından öğrenilmesini ağlamaktır. Ders kapsamında öğrencilerin, diğer alanlara göre daha yeni olarak tanımlanabilecek oyun sektörüne dair bir içgörü kazanmaları ve bunu çalışmalarına yansıtmaları hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Oyun kavramı ve tarihçesi. Yok Yok
2 Oyuna kuramsal yaklaşımlar Yok Yok
3 Oyuna kuramsal yaklaşımlar Yok Yok
4 Dijital İletişim Aracı Olarak Oyun ve Uygulama Alanları Yok Yok
5 Dijital oyun endüstrisi ve temel kavramlar Yok Yok
6 Dijital emek ve dijital oyun endüstrisi Yok Yok
7 Yaratıcı endüstriler ve dijital oyun Yok Yok
8 Kültür endüstrisi ve dijital oyun Yok Yok
9 Arasınav Yok Yok
10 Oyun Çalışmalarında Bilimsel Yöntemler: Ludoloji ve Naratoloji Yok Yok
11 Oyun Çalışmalarında Bilimsel Yöntemler: Göstergebilimsel Çözümleme Yok Yok
12 Oyun Çalışmalarında Bilimsel Yöntemler: Söylem Analizi Yok Yok
13 Öğrenci Sunumları Yok Yok
14 Öğrenci Sunumları Yok Yok
15 Öğrenci Sunumları Yok Yok
16 Öğrenci Sunumları Yok Yok