Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Fawcet, J. (1993). Analysis and Evaluation of Nursing Theories Hardcover
• Öz, F. (2010). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. Ankara: Mattek Mat.
• Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı Eğitim. Adana: Baki Kitapevi
• Velioğlu, P. (1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş Ofset, İstanbul.
• George, J. B. (2011). Nursing theories: The base for professional nursing practice (6th ed.). Boston, MA: Pearson.
• Fortinash, K., Holoday Worret P.A. (1991). Psychiatric Nursing CarePlans. Mosby Year Book,
• Stuard, G., Sudeen, S. (1992). Principles And Practice Of Psychiatric Nursing. St Louis: Mosby Year
• Birol, L. (2010). Hemşirelik Süreci. İstanbul: Etki Matbaacılık
• Erden, M., Akman, Y. (2001). Kişilik Gelişimi, Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi
• Arnold, B., Boggs, K. (1999). Interpersonel Relationships Professional Communication Skills For Nurses. Saunders Company.
• Meleis A.F., (2007). Theorical Nursing Development and Progress. Lippincott Williams&Wilkins. 37-45. US.
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye’de üreme sağlığı, kadının yaşam boyunca üreme sağlığı - çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık, üreme sağlığı ve cinsellik, etik, evde bakım uygulamaları, doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğinde üreme sağlığını geliştirme
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerde jinekoloji ve obstetri hemşireliği alanında daha derin bir anlayış ve uzmanlık geliştirmek üzere hazırlanmıştır. Bu ders; doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğinin temel ilke ve kavramlarını, üreme sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik kavramsal bilgileri, üreme sağlığını etkileyen sosyal ve kültürel etkenleri, üreme sağlığı sorunlarını önleyici, iyileştirici ve rehabilite edici hemşirelik yaklaşımlarını uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlanmaktadır.