Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aykut M, Çetinkaya F, Öztürk Y ve ark. (1999) Sağlık Eğitimi. Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri. Bastable S,M, (2019) Nurse as Educator, 5th Edition, Jones&Bartlett Learning Erden, M., Akman, Y. (2006) Eğitim psikolojisi. Arkadaş Yayınevi, Ankara.
Fidan, N., ve Erden, M. (2001) Eğitime giriş. İstanbul: Alkım Yayıncılık.
Lacroix A., Assal J. P.( 2003).Hastaların Terapötik Eğitimi (Çeviri Editörü: Birgül Piyal, Ruhi Selçuk Tabak). Palme Yayıncılık, Ankara.
Özden M.( 2003) Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, Ankara.
Tabak, R.S. (Sağlık) Eğitimi. Somgür Yayıncılık, Ankara.
Taşocak, G. (2007) Hasta Eğitimi. İ.Ü. Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul..
Dersin İçeriği
Kadın doğum hemşireliği alanında eğitim-öğretim, klinik eğitimin amacı ve ilkeleri, klinik öğretim elemanının temel özellikleri, interaktif eğitim yöntemleri, uygulama alanlarında öğretim stratejileri, klinikte bakım planının etkin kullanımı, klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, uygulama öğretiminde kadın doğuma ilişkin kanıta dayalı uygulamalar ve sağlık uygulamalarına yönelik güncel mevzuatını içerir.
Dersin Amacı
Öğretim elemanının sahip olması gereken eğitim-öğretime ilişkin temel bilgi, beceri ve yöntemleri kullanan, bu bilgi ve becerileri interaktif eğitim yöntemleri ile öğrenciye aktaran, danışmanlık yapan ve rol modeli olan, öğrenciyi izleyen ve değerlendiren, klinik uygulama alanı olarak kadın doğum birimlerini eğitim ortamı olarak kullanan, ekip çalışmasında aktif rol alan uzman hemşireler yetiştirmektir.