Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ereş, F. (2021). Toplumsal Kalkınma. Pegem Hanusek, E. ve Woessmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank Policy Research Working Paper No. 4122. Kalkınma Bakanlığı. (2018). Onbirinci kalkınma planı (2019-2023): Eğitim sisteminde kalitenin artırılması özel ihtisas komisyonu raporu. Ankara. Karakütük, K. (2016). Eğitim Planlaması. Elhan Kitap. Kocabaş, İ. (Ed.). (2020). Eğitim Ekonomisi. Asos Özgen, N., Kahyalıoğlu, M. (2019). Sürdürülebilir Kalkınma. Ankara: PegemA Yayıncılık. Uluslararası raporlar (OECD, UNESCO, Dünya Bankası vs.)
Dersin İçeriği
Ders kapsamında; ekonomi ve kalkınma ilgili temel kavramlar, eğitim ve ekonomi ilişkisi, kalkınma ve eğitim ilişkisi, kalkınma planlarının incelenmesi, sürdürülebilir kalkınma, kalkınma yaklaşımları, eğitim ekonomisi kuramları, yoksulluk ve sürdürülebilirlik, insani gelişim konuları ele alınacaktır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; kalkınma ile eğitim arasındaki ilişkileri incelemek, toplumsal kalkınma için eğitimin önemine ilişkin farkındalık oluşturmak ve bu alanda öğrencilere bilgi, beceri, tutum ve davranış kazandırmaktır.