Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Yusuf Bahri Gündoğdu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Aydın,İ.(tarihsiz), Alternatif Okullar, Ankara, Anı Yay. (2. Baskı) • Balcı, A. (edt.) ve diğerleri (2009), Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara, PegemA Yay. (2. Baskı) • Demirel, Ö. (1998), Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara, Kardeş Kitap ve Yayınevi • Erdoğan,İ. (1995), Çağdaş Eğitim Sistemleri, İstanbul, Sistem Yayıncılık • Erginer, A. (2009), Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri, Ankara, PegemA Yay. (3. Baskı) • Gürkan, T; Gökçe, E. (1999), Türkiye’de ve Çeşitli Ülkelerde İlköğretim, Ankara, Siyasal Kitabevi • Karakütük, K. (2001), Öğretim Üyesi ve Bilim İnsanı Yetiştirme, Ankara, Anı Yay. • Karakütük, K. (edt.) ve diğerleri (2009), Lisansüstü Eğitim Sistemleri, Ankara, PegemA yay. (2. Baskı) • Kavak, Y. (1997), Dünyada ve Türkiye’de İlköğretim, Ankara, PegemA Yay. • MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, (2006), Ülkelerin Öğretmen Yetiştirme Sistemleri, Ankara, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi • Memduhoğlu, H.B.; Yılmaz,K. (edt.) ve diğerleri (2008), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara, PegemA Yay. • Türkoğlu, A. (1998), Karşılaştırmalı Eğitim, Adana, Baki Kitabevi • Sönmez, V. (1997), Gelecekteki Olası Eğitim Sistemleri, Ankara, Anı Yay. • Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara, PegemA Yay. Ayrıca; • Tüm ülkelerin Eğitim Bakanlığı, Dış İşleri Bakanlığı ve Konsolosluk/Büyükelçilik web sayfaları

Dersin İçeriği

1. hafta.Hazırlık, Türk Eğitim Sistemi ve İşleyişi 2. hafta: Karşılaştırmalı Eğitim Nedir?, Ne Değildir?, Yakın Disiplinler, 3. hafta: Karşılaştırmalı Eğitimin Amaçları, yararları istismarı ve eğitim bilimindeki yeri 4. hafta: KE Tarihsel sureci Kurulusu MA Jullien 5. hafta: Eğitim Seyahatleri Devri 6. hafta: Teorik Sistemciler Devri 7. hafta: Uluslararası Kuruluşlar 8. hafta: Karşılaştırmalı Eğitim Kullanılan Metotlar Methods Used in Comparative Education 9. hafta: Karşılaştırmalı Eğitim Yaklaşımlar ve Araştırma Modelleri Approaches and Research Models in Comparative Education Uygulama Laboratuar 10. hafta: Milli Eğitim Sistemlerinin Oluşmasında Rol Oynayan Etmenler 11. hafta: Küreselleşme ve Eğitim 12. hafta: ABD, Almanya, Avusturya, Çin, Finlandiya USA, Germany, Austria, China, Finland 13. hafta: Fransa, GKore, Isvicre, Ingiltere, Israil 14. hafta: Japonya, Malezya, Rusya, Singapur, Tayland, Malta

Dersin Amacı

Sürekli yenilenen dünya ve küresel değişmeler paralelinde; Türk Eğitim sisteminin genel görünümünü ve diğer ülke eğitim sistemleriyle karşılaştırılmasını, alternatif eğitim sistemlerinin anlaşılmasını eleştirilmesini ve yeni görüşler üretebilmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2 Karşılaştırmalı eğitim ile ilgili temel kavramlar 1.
3 Karşılaştırmalı eğitim ile ilgili temel kavramlar 2.
4 Karşılaştırmalı eğitim ve tarihsel süreç 1.
5 Karşılaştırmalı eğitim ve tarihsel süreç 2.
6 Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma.
7 Politik ve finansal açıdan eğitim sistemleri
8 vize
9 Türkiye ve dünyada öğretmen yetiştirme.
10 Türkiye ve dünyada mesleki eğitim.
11 Türkiye ve dünyada ortaöğretim ve üniversiteye geçiş sistemleri.
12 Küreselleşme ve uluslararası kuruluşlar.
13 Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik.
14 Türk Eğitim sisteminin analizi