1 |
Anlama (okuma-dinleme), anlatma (konuşma-yazma) etkinliklerinin kuramsal boyutları ve programdaki yeri. |
|
|
|
2 |
Okumanın amacı ve hayatımızdaki yeri. Okumanın ögeleri: Fiziksel ögeler ve zihinsel ögeler. |
|
|
|
3 |
Farklı metin türlerini okuma ve anlama. Okuma alışkanlığında okul, aile ve çevrenin önemi. |
|
|
|
4 |
Okuma teknikleri ve okumanın dil gelişimine etkisi. |
|
|
|
5 |
Dinleme sürecinin temel kavramları: Dinleme ve işitme arasındaki farkla; dikkat ve dinleme arasındaki ilişki. |
|
|
|
6 |
Dinlemeyi etkileyen faktörler (Dinleyiciye bağlı faktörler, konuşmacıya bağlı faktörler) Dinleme Türleri |
|
|
|
7 |
Dinleme Becerisini geliştirme Yöntem ve Teknikleri Dinleme ve dinlerken not alma |
|
|
|
8 |
Yazma stratejileri ve yöntemleri. |
|
|
|
9 |
ara sınav |
|
|
|
10 |
Cümle kurma ve geliştirme çalışmaları. Metin/paragraf kurma ve geliştirme çalışmaları. |
|
|
|
11 |
Cümle çözümleme çalışması. Dönüştürme çalışması. |
|
|
|
12 |
Konuşma, konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler |
|
|
|
13 |
Güzel ve etkili konuşma, konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurları.,vurgu ve tonlama uygulamaları |
|
|
|
14 |
Konuşma becerisinin diğer dil becerileri ile ilişkisi |
|
|
|
15 |
Genel değerlendirme |
|
|
|
16 |
Yarıyıl Sonu sınavı |
|
|
|