Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Muhammet Memiş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çocuğun tanımı, çocuğun beden, zihin ve dil gelişimi, çocuğun ilgi ve ihtiyaçları, çocuk yayınları ve bu yayınlarda bulunması gereken temel unsurlar, yaş gruplarına göre çocuk yayınları, çocuklarda edebi ilginin ve ihtiyacın gelişmesi, çocuk edebiyatı ürünlerinden hareketle metin analizleri

Dersin İçeriği

Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme

Dersin Amacı

İster yükseköğretim ister ilk ve ortaöğretimde olsun metinlerin hangi seviyede ve nasıl inceleneceği hususunda gerekli dikkatin yeterince gösterilmediği düşünülmektedir. Bu ders aracılığı ile akademik düzeyde eğitim alacak olan yüksek lisans öğrencilerinin hem çocuğu doğru tanımlayacak, onlara sunulacak metinlerin içerik analizlerini yaparak Türkçe eğitiminde nasıl bir rol oynadığını; çocuğun anlama ve anlatma becerisini geliştirecek ve onu sosyal hayata hazırlayacak metinlerin içerik analizi hakkında yöntem ve teknikleri öğretmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Genel hatlarıyla çocuk edebiyatı kavramı hakkında görüşler
2 Edebiyatın genel prensipleri içinde çocuk edebiyatının ayırt edici özellikleri
3 Metin analizlerinde usul ve esaslar
4 Metin analizlerinde usul ve esaslar
5 Çocuk edebiyatı metinlerinde bulunması gereken temel nitelikler
6 Eğitim amaçlı çocuk edebiyatı ürünlerinin ayırt edici özellikleri
7 Tahkiyeli çocuk edebiyatı türlerinin yapıları
8 Manzum çocuk edebiyatı ürünlerinin yapıları
9 Ara sınav
10 Edebî eserleri yorumlama ve kavramaya yönelik olarak, değişik eleştiri metotlarını kullanma
11 Metin planı ile ilgili tutarlı ve tutarsızlıklar
12 Edebî eserleri yorumlama ve kavramaya yönelik olarak, değişik eleştiri metotlarını kullanma
13 Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerini seçme usul ve esasları
14 Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerini seçme usul ve esasları