Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Yavuz Bayram *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

AKBALIK Hakkı “Değerler Eğitimi Bağlamında Hacı Bektâş-ı Veli'nin Eserlerinde Yer Alan Eğitsel Unsurlar”, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, (Haziran 2015). AKBAŞ Oktay, “Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış”, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt 6, No. 16, (Aralık 2008), s.9-27. BAŞ Gökhan, BEYHAN Ömer, “Türkiye’de Değerler Eğitimi Konusunda Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi”, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt 10, S:24, (Aralık 2017), s.55-77. BATUR Zekerya, SIR Ayşe Nur, BEK Hafız, “Nasreddin Hoca Fıkralarında Değer Yargıları ve Eğitim”, Turkish Studies, Volume 7/3, (Summer 2012), p. 583-596, Ankara-Turkey.Divânü Lûgâti’t-Türk’te Dil Öğretimi Bağlamında Sözel Kültür Ürünleri Aracılığıyla Değer Aktarımı”, Turkish Studies, Volume 7/1 (Winter 2012), p.309-324, Turkey. BAYRAM Yavuz, “Bildungsdroman Örneği Olarak ‘Hüsn ü Aşk’”, İlmi Araştırmalar, S:23(Bahar 2007), İstanbul 2007, s.7-28. BAYRAM Yavuz, 13. Yüzyıldan 20. Yüzyıla Divan Şiiriyle Değerler Eğitimi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S:1, (Haziran 2014), Samsun 2014. BAYRAM Yavuz, Divan Şiiriyle Değerler Eğitimi (Ebednâme. Edebnâme, Aşknâme), İlkadım Belediyesi Yayınları, Samsun 2015. DEMİR Hiclâl, “Değerler Eğitiminde Klasik Metinlerden Yaralanma: Bûstân ve Risâletü'n-Nushiyye”, İdil Dergisi, Cilt:5, S: 27, (2016), s.2027-2046. EKŞİ Halil, “Temel İnsanî Değerlerin Kazandırılmasında Bir Yaklaşım: Karakter Eğitimi Programları”, Değerler Eğitimi Dergisi, S:1, (2003), s.79-96. KAYA Umut, “Değerler Eğitiminde Bir Meslek Teşkilâtı: Ahîlik,” Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt:11, S:26, (Aralık 2013), s.41-69. ŞAHİN Veysel, “Sezai Karakoç’un Şiirlerinde Kur(t)uluş Değerleri ve Diriliş Estetiği”, Mecmua Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, S:3, (Bahar 2017), s.29-41. TÖKEL Dursun Ali, “Bir Bildungsroman Olarak Leylâ vü Mecnûn Mesnevîsi”, Dergâh, S:104, (Ekim 1998), s. 17-19.

Dersin İçeriği

Eğitsel metinlerin tespit edilmesi, incelenmesi, çözümlenmesi, değerler eğitimi bağlamında değerlendirilmesi.

Dersin Amacı

Öğrencilere eğitsel metinlerle ilgili bilgi, birikim, deneyim ve motivasyon kazandırmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin amacı, tanımı ve kapsamı.
2 Ders için yararlanılacak kaynaklar.
3 Konuyla ilgili gerçekleştirilmiş çalışmalar.
4 Konuyla ilgili gerçekleştirilmiş çalışmalar.
5 Yunus Emre (hayatı, şiirleri, şahsiyeti).
6 Yunus Emre (hayatı, şiirleri, şahsiyeti).
7 Eğitsel metniler bağlamında Yunus Emre'nin şiirlerinin değerlendirilmesi.
8 Eğitsel metniler bağlamında Yunus Emre'nin şiirlerinin değerlendirilmesi.
9 Eğitsel metniler bağlamında Yunus Emre'nin şiirlerinin değerlendirilmesi.
10 Eğitsel metniler bağlamında Yunus Emre'nin şiirlerinin değerlendirilmesi.
11 "Yunus Emre ve Eğitim" eksenli örnek bir makale planlama.
12 "Yunus Emre ve Eğitim" eksenli örnek bir makale planlama.
13 "Yunus Emre ve Eğitim" eksenli örnek bir makale planlama.
14 Genel değerlendirme.
15
16