Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Yavuz Bayram *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

AÇIKEL Fatih, Yunus Emre'nin Eserlerinde Değerler Eğitimi Unsurları, y.y.l.t., (Dan.Ahmet Doğan), Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale 2018. CUNBUR Müjgan, "Yunus Emre'de İyilik ve Hayır Duygusu", VIII.Haftası Kitabı, Vakıflar Genel Müdürlüğü Yay., Ankara 1991, s.97-101. DEMİR Hiclâl, “Değerler Eğitiminde Klasik Metinlerden Yararlanma: Bûstân ve Risâletü’n-Nushiyye”, İdil, C.5, S.27 (2016), s.2027-2046. DEMİR Rıdvan, Yûnus Emre’nin Eserlerinde Din ve Değerler Eğitimi, İKSAD Yay., Ankara 2020. DURUKOĞLU Salim, “Değerler Eğitimi Açısından Yunus Emre Örneği”, I.Ulusal Değerler Eğitimi Kongresi, 31 Ekim-2 Kasım 2013. ERTUNÇ Refika, Yunus Emre’nin Risâletü’n-Nushiyye’sindeki Ahlaki Değerler, y.y.l.t., (Dan.Murat Gökalp), Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ 2016. GÖKTAŞ Mehmet, “İnsani Değerlerin İnşasında Yunus Çağrısı”, Yunus’un Çağrısı, (Ed.Mustafa Çöpoğlu), Ordu Büyükşehir Belediyesi, Ordu 2015, s.47-55. KAVAL Musa, “Yunus Emre ve Mevlana’nın Eserlerinde İnsan ve Tekâmülü”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6/2 (2013), s.101-122. KOLAÇ Emine, “Hacı Bektaş Veli, Mevlana ve Yunus Felsefesiyle Türkçe Derslerinde Değerler ve Hoşgörü Eğitimi”, Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, S. 55 (2010), s.93-208. ÖZTÜRK Ebru, Yunus Emre’nin Eserlerindeki Eğitsel İletilerin Tespiti, y.y.l.t., (Dan.Nazım Elmas), Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Giresun 2019. POLAT Mizrap, “Yunus Emre Düşüncesinde Bir Eğitim Modeli Olarak ‘İnsân-ı Kâmil’: Konuya Öğretim Programlarının Kültürel ve Felsefi Temelleri Bağlamında Bir Yaklaşım”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C.17, S.1 (2017), s.29-41. ŞİMŞEK Fatma Zehra, Manevi Danışmanlık İlkeleri Bağlamında Mevlana ve Yunus Emre Düşüncesinin Değerlendirilmesi, y.y.l.t., (Dan.: Abdülkerim Bahadır), Necmettin Erbakan Üniversitesi SBE Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, Konya 2019. TANYILDIZI İMİK, Nural, “Türk Kültürünün Gençlere Tanıtımında Medyanın Rolü: Hacı Bektaş Veli, Mevlana ve Yunus Emre Üzerine Bir Araştırma”, Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, S.59 (2011), s.101-118. TARHAN Nevzat, Yunus Terapi, Timaş Yay., İstanbul 2013. TATÇI Mustafa, Yûnus Emre Dîvânı, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Dan.Abdurrahman Güzel), Ankara 1990. TATÇI Mustafa, Yunus Emre’den Yolcuya Öğütler (Risâletü’n-Nushiyye Şerhi), H Yayınları, Ankara 2020. YILDIRIM Nail, “Hacı Bektaş Veli, Mevlana ve Yunus Emre’nin Yaşayan Değerleri: Toplumun Bilge İnsanları Üzerine Nitel Bir Analiz”, Millî Eğitim, S.215 (Yaz 2017), s.5-25.

Dersin İçeriği

Yunus Emre'nin Türkçe Dîvânı'nda ve Risâletü'n-Nushiyye adlı mesnevisinde yer alan şiirlerin eğitsel açıdan incelenip değerlendirilmesi.

Dersin Amacı

Öğrencilerin Yunus Emre'nin şiirlerinin eğitsel açıdan önemini kavramalarını sağlamak. Değerler eğitimiyle ilgili faaliyetlerde Yunus Emre'nin şiirlerinden nasıl yararlanılacağı hakkında bilgi ve birikim sahibi olmalarını sağlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin amacı, kapsamı ve yöntemi.
2 "Yunus Emre ve Eğitim" eksenli kaynakların tespit edilmesi ve değerlendirilmesi.
3 İlgili kaynakların değerlendirilmesi.
4 Örnek kaynak değerlendirmesi. Yunus Emre Dîvânı'ndan eğitsel içerikli örnek şiirlerin incelenmesi.
5 Yunus Emre Dîvânı'ndan eğitsel içerikli örnek şiirlerin incelenmesi.
6 Yunus Emre Dîvânı'ndan eğitsel içerikli örnek şiirlerin incelenmesi.
7 Yunus Emre Dîvânı'ndan eğitsel içerikli örnek şiirlerin incelenmesi.
8 Yunus Emre Dîvânı'ndan eğitsel içerikli örnek şiirlerin incelenmesi.
9 Ara sınav ve değerlendirme.
10 Yunus Emre'nin şiirlerinde eğitsel içerik taraması, yorumlama, sınıflandırma ve değerlendirme.
11
12 Yunus Emre'nin şiirlerinde eğitsel içerik taraması, yorumlama, sınıflandırma ve değerlendirme.
13 Yunus Emre'nin şiirlerinde eğitsel içerik taraması, yorumlama, sınıflandırma ve değerlendirme.
14 Yunus Emre'nin şiirlerinde eğitsel içerik taraması, yorumlama, sınıflandırma ve değerlendirme.
15 Genel değerlendirme.