Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çağdaş Eğitim Sistemleri dersi kapsamında öğrerilere önerilen temel kaynaklar aşağıda sıralanmıştır:
Aras, Selda &Sözen Sinem (2012). Türkiye, Finlandiya ve Güney Kore'de öğretmen yetiştirme programlarının incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde: Niğde Üniversitesi.
Balcı, Ali (2011). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Akademi
Cansever, Belgin Arslan (2009). Avrupa Birliği Eğitim Politikaları ve Türkiyenin Bu Politikalara Uyum Sürecinin Değerlendirilmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 2009, 1 (1), 222 – 232.
Cho, In Kyung (1997). Güney Kore eğitim sistemi ile Türkiye eğitim sisteminin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Erginer, Aysun (2012). Avrupa Birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Güçlü, Nezahat & Bayrakçı, Mustafa (2004). ABD eğitim sistemi ve hiçbir çocuğun eğitimsiz kalmaması reformu. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 51-64.
Gülcan, Murat Gürkan (2010). Avrupa Birliği ve Eğitim. Ankara: Pegem Akademi
Öztürk, Cemil (2011). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları. Ankara: Pegem Akademi
Kabaran, Güler Göçen & Görgen, İzzet (2016). Güney Kore, Hong Kong, Singapur ve Türkiye’deki Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5(2), s. 478 – 495.
Sağlam, Mustafa, Özüdoğru, Fatma & Çıray, Funda (2011). Avrupa Birliği eğitim politikaları ve Türk eğitim sistemine etkileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: VIII, Sayı: I, 87‐109.
Ürtanır, Gürcan (2000), Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi, Eylül Yayınları.
Yıldız, Derya (2015). Türkiye, Kore, Finlandiya Ana Dili Dersi Öğretim Programlarının
Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Eğitim ve Bilim. Cilt 40 (2015) Sayı 179 89-110.
Yazıcı, İnci (2009). Türk ve Kanada eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
Dersin İçeriği
Çağın gereklerine uygun olarak toplumsal değişim ve dönüşümü gerçekleştirmede eğitim sisteminin önemi, karşılaştırmalı eğitimin amaçları ve yararları, Türk Eğitim Sistemi ile ABD Eğitim sistemi, İngiltere eğitim sistemi, Almanya eğitim sistemi, Finlandiya eğitim sistemi, Japonya eğitim sistemi, Güney Kore eğitim sistemi ve Singapur eğitim sisteminin temel özellikleri, benzerlik ve farklılıkları, çağdaş eğitim sistemlerinin yapısı, işleyişi, eğitim kademeleri, öğretmen yetiştirme süreci, ders geçme ve sınav anlayışları.