Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fosnot, C.T. (2007). Oluşturmacılık: teori, perspektifler ve uygulama (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005.)
Philips, D.C., & Soltis, J.F. (2005). Öğrenme: Perspektifler (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2004.)
Schunk, D.H.(2009). Öğrenme teorileri: Eğitimsel bir bakış (M. Şahin, Cev.). Ankara Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2008.)
Sonmez, V. (2008). Gelecekte Olası Egitim Sistemleri. Ankara:Ani yayıncılık
Erdogan, I. (2007). Pozitivist metodoloji. Ankara: Erk
Ülgen, G. (2004). Kavram geliştirme. Ankara: Nobel
Özden, Y. (2010). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem
Demirel, O. (2011). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem
Gardner, H. (2008). Geleceği inşa edecek beş zihin. (F.Sar, Çev.). Ankara:Optimist
Gredler, M. E. (2001). Learning and Instruction: theory into practice. New Jersey: Prentice-Hall
Ülgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi: Kavramlar, ilkeler, yöntemler, kuramlar ve uygulamalar. Ankara:Nobel
Senemoğlu, N. (1997). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi
Konuyla ilgili diğer tüm yazılı, görsel ve elektronik kaynaklar
Dersin İçeriği
1. Bilimsel araştırma nedir? sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri
2. Nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları
3. Bilimsel çalışmalarda etik sorunlar ve bilimsel araştırmanın basamakları
4. Hipotez/Sorun/problemin belirlenmesi ve örneklem secimi
5. Araştırmanın planlanması ve veri toplama teknikleri
6. Verilerin toplanması ve analizi
7. Sonuçların yorumlanması ve rapor yazma
8. Betimsel ve çıkarımsal istatistik
9. Değişken ve ölçek türleri; Hipotez (varsayım-denence)
10. T-testleri: Bağımlı (ilişkili) t-testi ve Wilcoxon
11. T-testleri: Bağımsız (ilişkisiz) t-testi ve Mann-Whitney U
12. Tekrarsız- ANOVA (Tek yönlü Varyans Analizi) ve Kruskal Wallis
13. Tekrarlı- ANOVA (Tek yönlü Varyans Analizi ) ve Freidman
14. Dönem sonu değerlendirme
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilimsel araştırma nedir, sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri ve farklılıkları nelerdir; bilimsel çalışmalarda etik sorunlar; nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları; NİCEL bir araştırmanın basamaklarını {araştırma problemini tanımlama (hipotez ve soruların belirlenmesi), literatür taraması, örneklem secimi, veri toplama araçlarını geliştirme, araştırma deseni, verilerin toplanması, verilerin analizi, sonuçların yorumlanması ve rapor yazma} inceleyerek kavramsal bir temel oluşturma ve örnek veri üzerinde SPSS ile analiz uygulamalarını yaparak öğrenmeyi sağlamaktır.