Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ali Eraslan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Fosnot, C.T. (2007). Oluşturmacılık: teori, perspektifler ve uygulama (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005.) Philips, D.C., & Soltis, J.F. (2005). Öğrenme: Perspektifler (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2004.) Schunk, D.H.(2009). Öğrenme teorileri: Eğitimsel bir bakış (M. Şahin, Cev.). Ankara Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2008.) Sonmez, V. (2008). Gelecekte Olası Egitim Sistemleri. Ankara:Ani yayıncılık Erdogan, I. (2007). Pozitivist metodoloji. Ankara: Erk Ülgen, G. (2004). Kavram geliştirme. Ankara: Nobel Özden, Y. (2010). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem Demirel, O. (2011). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem Gardner, H. (2008). Geleceği inşa edecek beş zihin. (F.Sar, Çev.). Ankara:Optimist Gredler, M. E. (2001). Learning and Instruction: theory into practice. New Jersey: Prentice-Hall Ülgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi: Kavramlar, ilkeler, yöntemler, kuramlar ve uygulamalar. Ankara:Nobel Senemoğlu, N. (1997). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Konuyla ilgili diğer tüm yazılı, görsel ve elektronik kaynaklar

Dersin İçeriği

1. Bilimsel araştırma nedir? sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri 2. Nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları 3. Bilimsel çalışmalarda etik sorunlar ve bilimsel araştırmanın basamakları 4. Hipotez/Sorun/problemin belirlenmesi ve örneklem secimi 5. Araştırmanın planlanması ve veri toplama teknikleri 6. Verilerin toplanması ve analizi 7. Sonuçların yorumlanması ve rapor yazma 8. Betimsel ve çıkarımsal istatistik 9. Değişken ve ölçek türleri; Hipotez (varsayım-denence) 10. T-testleri: Bağımlı (ilişkili) t-testi ve Wilcoxon 11. T-testleri: Bağımsız (ilişkisiz) t-testi ve Mann-Whitney U 12. Tekrarsız- ANOVA (Tek yönlü Varyans Analizi) ve Kruskal Wallis 13. Tekrarlı- ANOVA (Tek yönlü Varyans Analizi ) ve Freidman 14. Dönem sonu değerlendirme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bilimsel araştırma nedir, sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri ve farklılıkları nelerdir; bilimsel çalışmalarda etik sorunlar; nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları; NİCEL bir araştırmanın basamaklarını {araştırma problemini tanımlama (hipotez ve soruların belirlenmesi), literatür taraması, örneklem secimi, veri toplama araçlarını geliştirme, araştırma deseni, verilerin toplanması, verilerin analizi, sonuçların yorumlanması ve rapor yazma} inceleyerek kavramsal bir temel oluşturma ve örnek veri üzerinde SPSS ile analiz uygulamalarını yaparak öğrenmeyi sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Nicel araştırmaya giriş
2 Nicel araştırma desenleri
3 Evren, örneklem ve örnekleme yöntemleri
4 Ölçme, ölçek türleri ve madde yazımı
5 Geçerlik ve güvenirlik analizleri
6 Veri toplama araçları geliştirme süreci
7 Veri analizi için hazırlık
8 Betimsel istatistikler
9 Parametrik testler
10 Non-parametrik testler
11 Korelasyon ve regresyon
12 APA istatistiksel raporlama
13 Nicel araştırma makalelerinin incelenmesi
14 Öğrenci nicel araştırma projesi sunumları