Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Day, R. A. (2005). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. Ankara: Tubitak. [Online]:<br />http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz adresinden 15 Ocak 2010 tarihinde indirilmiştir.<br />Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin<br />Yayınevi.<br />Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel<br />Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions.<br />London: Sage.<br />Merriam, S.B. (1998). Qualitative research and case study applications in Education. California: Jossey-<br />Bass Inc.<br />Miles, M.B., & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. California: Sage.<br />Roger Trigg. (2005). Sosyal bilimleri anlamak: Sosyal bilimlere felsefi bir bakış. İstanbul: Babil Yayınevi
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel paradigmalar: pozitivist/ post pozitivist yaklaşımlar <br /> Nitel araştırmaların temel özellikleri (Okuma: 2. Bölüm)<br /> Nitel araştırma sureci ve sorun/problemin belirlenmesi (Okuma: 4. Bölüm)<br />Nitel araştırma desenleri ( Kültür analizi-olgu bilim) (Okuma: 3. Bölüm)<br /> Nitel araştırma desenleri (Kuram oluşturma- durum çalışması) (Okuma: 3. Bölüm)<br /> Nitel araştırmada örnekleme yöntemleri?(Okuma: 5. Bölüm)<br /> Görüşme ve odak grup görüşmesi (Okuma: 6 ve 7. Bölüm)<br /> Gözlem (Okuma: 8 Bölüm)<br /> Doküman ve mecazlar (Okuma:9 ve 10. Bölüm)<br /> Nitel veri analizi (Okuma: 11. Bölüm)<br /> Nitel çalışmada güvenirlik ve geçerlilik (Okuma: 12. Bölüm)<br /> Nitel çalışmada güvenirlik ve geçerlilik (Okuma: 12. Bölüm)<br />Rapor yazma (Okuma: 13. Bölüm)
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilimsel araştırma nedir, sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel<br />özellikleri ve farklılıkları nelerdir, nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları, NITEL bir<br />araştırmanın basamaklarını (sorun/problem belirleme, verilerin toplanması, verilerin analizi, sonuçların<br />yorumlanması ve rapor yazma) incelemek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma<br />yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma<br />tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır.