Yıl: 2022, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Day, R. A. (2005). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. Ankara: Tubitak. [Online]:<br />http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz adresinden 15 Ocak 2010 tarihinde indirilmiştir.<br />Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin<br />Yayınevi.<br />Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel<br />Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions.<br />London: Sage.<br />Merriam, S.B. (1998). Qualitative research and case study applications in Education. California: Jossey-<br />Bass Inc.<br />Miles, M.B., & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. California: Sage.<br />Roger Trigg. (2005). Sosyal bilimleri anlamak: Sosyal bilimlere felsefi bir bakış. İstanbul: Babil Yayınevi
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel paradigmalar: pozitivist/ post pozitivist yaklaşımlar<br />Nitel araştırmaların temel özellikleri (Okuma: 2. Bölüm)<br />Nitel araştırma sureci ve sorun/problemin belirlenmesi (Okuma: 4. Bölüm)<br />Nitel araştırma desenleri ( Kültür analizi-olgu bilim) (Okuma: 3. Bölüm)<br />Nitel araştırma desenleri (Kuram oluşturma- durum çalışması) (Okuma: 3. Bölüm)<br />Nitel araştırmada örnekleme yöntemleri?(Okuma: 5. Bölüm)<br />Görüşme ve odak grup görüşmesi (Okuma: 6 ve 7. Bölüm)<br />Gözlem (Okuma: 8 Bölüm)<br />Doküman ve mecazlar (Okuma:9 ve 10. Bölüm)<br />Nitel veri analizi (Okuma: 11. Bölüm)<br />Nitel çalışmada güvenirlik ve geçerlilik (Okuma: 12. Bölüm)<br />Nitel çalışmada güvenirlik ve geçerlilik (Okuma: 12. Bölüm)<br />Rapor yazma (Okuma: 13. Bölüm)
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilimsel araştırma nedir, sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri ve farklılıkları nelerdir, nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları, NITEL bir araştırmanın basamaklarını (sorun/problem belirleme, verilerin toplanması, verilerin analizi, sonuçların yorumlanması ve rapor yazma) incelemek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır.