| 1 |
Program geliştirmeye giriş
Temel kavramlar (program, müfredat, öğretim tasarımı). Teorik yaklaşımlar. |
|
|
|
| 2 |
Program geliştirme modelleri
Tyler, Taba, Saylor & Alexander, Walker modelleri. |
|
|
|
| 3 |
Matematik eğitiminin öğrenme kuramları ve program ilişkisi
Yapılandırmacılık, gerçekçi matematik eğitimi, problem çözme odaklı öğretim. |
|
|
|
| 4 |
Program öğeleri: hedef–kazanım–içerik–süreç–değerlendirme
Kazanımların sınıflandırılması, hiyerarşi ve gelişimsel yapı.
|
|
|
|
| 5 |
MEB matematik programlarının tarihsel gelişimi
2005, 2013, 2018 program değişiklikleri ve felsefeleri.
|
|
|
|
| 6 |
Kazanım analizi uygulamaları
Kazanım–içerik eşleştirmeleri, yeterlik düzeyleri, kavram gelişim haritaları.
|
|
|
|
| 7 |
Öğretim stratejileri ve öğrenme süreçlerinin programa yansıması
Etkinlik tasarımı, problem çözme, modelleme, oyunlaştırma.
|
|
|
|
| 8 |
Değerlendirme yaklaşımları ve program uyumu
Ölçme-değerlendirme türleri, performans görevleri, rubrikler.
|
|
|
|
| 9 |
9. Hafta – Uluslararası programlar ve standartlar
NCTM, Common Core, Singapur matematik programı karşılaştırması.
|
|
|
|
| 10 |
TIMSS ve PISA bağlamında program analizi
Matematik yeterlik düzeyleri, soru türleri, problem çözme yapıları.
|
|
|
|
| 11 |
Program değerlendirme modelleri
Stake, Stufflebeam (CIPP), Provus modelleri; uygulama örnekleri.
|
|
|
|
| 12 |
Program iyileştirme süreçleri
İhtiyaç analizi, paydaş görüşleri, öneri geliştirme çalışmaları.
|
|
|
|
| 13 |
Öğrenci program geliştirme projesi çalışmaları
Gruplar hâlinde mini program geliştirme taslakları oluşturma.
|
|
|
|
| 14 |
Program geliştirme proje sunumları
Öğrencilerin ürünlerinin değerlendirilmesi ve tartışılması.
|
|
|
|