Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Süleyman Yaman *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Glickman, C. D., Gordon, S. P., & Ross-Gordon, J. (2014). SuperVision and instructional leadership. Acheson, K., & Gall, M. (2011). Clinical supervision and teacher development. Sergiovanni, T., & Starratt, R. (2007). Supervision: A redefinition. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri (MEB, 2022). Matematik dersi öğretim videoları ve gözlem formları.

Dersin İçeriği

Kliniksel denetleme modeli, denetimde tarihsel gelişim, öğretim gözlem modelleri, gözlem araçları ve formları, öğretmen performansı değerlendirme süreçleri, geri bildirim teknikleri, matematik derslerinde etkili öğretim göstergeleri, mikro öğretim uygulamaları ve kliniksel denetim döngüsünün tüm aşamalarının uygulamalı yürütülmesi.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmenlerin sınıf içi öğretim süreçlerini geliştirmeye yönelik kliniksel denetleme modelini tanıtmak; planlama, gözlem, analiz, geri bildirim ve yeniden planlama aşamalarını uygulamalı olarak öğretmektir. Öğrenciler, matematik öğretimi bağlamında etkili sınıf içi gözlem tekniklerini kullanabilmeyi, öğretim süreçlerini analiz etmeyi ve öğretmene yapıcı geri bildirim sunmayı öğrenir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Denetimin tarihsel gelişimi
2 Kliniksel denetleme modeline giriş
3 Kliniksel denetimin 1. aşaması: Ön görüşme
4 Gözlem teknikleri ve veri toplama araçları
5 Ders gözlemi uygulaması (Matematik dersi videoları)
6 Öğretim süreçlerinin analizi
7 Kliniksel denetimin 2. aşaması: Dersin gözlenmesi
8 Kliniksel denetimin 3. aşaması: Geri bildirim oturumu
9 Geri bildirim uygulamaları
10 Etkili öğretmen davranışları ve matematik dersine özgü göstergeler
11 Mikro öğretim uygulamaları (1)
12 Mikro öğretim uygulamaları (2)
13 Kliniksel denetim döngüsü proje çalışmaları
14 Proje sunumları ve genel değerlendirme