Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Glickman, C. D., Gordon, S. P., & Ross-Gordon, J. (2014). SuperVision and instructional leadership.
Acheson, K., & Gall, M. (2011). Clinical supervision and teacher development.
Sergiovanni, T., & Starratt, R. (2007). Supervision: A redefinition.
Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri (MEB, 2022).
Matematik dersi öğretim videoları ve gözlem formları.
Dersin İçeriği
Kliniksel denetleme modeli, denetimde tarihsel gelişim, öğretim gözlem modelleri, gözlem araçları ve formları, öğretmen performansı değerlendirme süreçleri, geri bildirim teknikleri, matematik derslerinde etkili öğretim göstergeleri, mikro öğretim uygulamaları ve kliniksel denetim döngüsünün tüm aşamalarının uygulamalı yürütülmesi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmenlerin sınıf içi öğretim süreçlerini geliştirmeye yönelik kliniksel denetleme modelini tanıtmak; planlama, gözlem, analiz, geri bildirim ve yeniden planlama aşamalarını uygulamalı olarak öğretmektir. Öğrenciler, matematik öğretimi bağlamında etkili sınıf içi gözlem tekniklerini kullanabilmeyi, öğretim süreçlerini analiz etmeyi ve öğretmene yapıcı geri bildirim sunmayı öğrenir.