Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Olkun, S. (2008). Dinamik Geometri Yazılımları İle Geometri Etkinlikleri, Ankara: Maya Akademi Yayınları.
2. Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler için Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, İstanbul:Ceren Yayınları.
3. Hoyles, C., & Lagrange, J.-B. (Eds.). (2010.) Mathematics Education and Technology-Rethinking the Terrain: The 17th ICMI Study. Springer: New York, USA.
4. Doğan, M. & Karakırık, E. (2013). Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Ankara: Nobel Yayınları.
5. Heid, K. M., & Blume, G. W. (Eds.). (2008). Research on Technology and the Teaching and Learning of Mathematics: Vol. 1: Research Syntheses. Information Age Publishing: Charlotte, NC, USA.
6. Aslaner R. (2018). Dinamik Geometri Öğretimi, Ankara: Anı Yayınları.
7. The Geometer's Sketchpad, Exploring Geometry. (2012). Amerika Birleşik Devletleri: McGraw-Hill Education.
Dersin İçeriği
Matematik eğitiminde kullanılan bilgi ve iletişim teknolojileri, Bilgisayar ile zenginleştirilmiş ortamlarda matematik eğitimi, Bilgisayar destekli matematik eğitimi için mevcut olan yazılımlar (Geometers Sketchpad, Geogebra).
Dersin Amacı
Öğrencilerin, bilgisayarın matematik ve matematik eğitimindeki potansiyelini fark etmeleri, teknoloji destekli matematik eğitiminin epistemolojik ve pedagojik ilkelerini kavramaları, matematik ve matematik eğitimi için geliştirilmiş yazılımları kullanma yeterliliği kazanmasını, bilgisayar ve yazılımı problem çözme sürecinde etkili bir şekilde kullanabilmeleri ve bazı bilgisayar tabanlı matematik projeleri hazırlayabilmeleri amaçlanmıştır.