Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Rezan Yılmaz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Olkun, S. (2008). Dinamik Geometri Yazılımları İle Geometri Etkinlikleri, Ankara: Maya Akademi Yayınları. 2. Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler için Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, İstanbul:Ceren Yayınları. 3. Hoyles, C., & Lagrange, J.-B. (Eds.). (2010.) Mathematics Education and Technology-Rethinking the Terrain: The 17th ICMI Study. Springer: New York, USA. 4. Doğan, M. & Karakırık, E. (2013). Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Ankara: Nobel Yayınları. 5. Heid, K. M., & Blume, G. W. (Eds.). (2008). Research on Technology and the Teaching and Learning of Mathematics: Vol. 1: Research Syntheses. Information Age Publishing: Charlotte, NC, USA. 6. Aslaner R. (2018). Dinamik Geometri Öğretimi, Ankara: Anı Yayınları. 7. The Geometer's Sketchpad, Exploring Geometry. (2012). Amerika Birleşik Devletleri: McGraw-Hill Education.

Dersin İçeriği

Matematik eğitiminde kullanılan bilgi ve iletişim teknolojileri, Bilgisayar ile zenginleştirilmiş ortamlarda matematik eğitimi, Bilgisayar destekli matematik eğitimi için mevcut olan yazılımlar (Geometers Sketchpad, Geogebra).

Dersin Amacı

Öğrencilerin, bilgisayarın matematik ve matematik eğitimindeki potansiyelini fark etmeleri, teknoloji destekli matematik eğitiminin epistemolojik ve pedagojik ilkelerini kavramaları, matematik ve matematik eğitimi için geliştirilmiş yazılımları kullanma yeterliliği kazanmasını, bilgisayar ve yazılımı problem çözme sürecinde etkili bir şekilde kullanabilmeleri ve bazı bilgisayar tabanlı matematik projeleri hazırlayabilmeleri amaçlanmıştır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 eknoloji destekli matematik eğitimde epistemolojik ve pedagojik ilkeler
2 Teknoloji destekli matematik eğitimi ve dinamik matematik yazılımları
3 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi: Geometer's Skethpad tanıtımı ve temel şekillerin çizimleri
4 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi:Geometer's Skethpad'de üçgen ve özelliklerinin çizimleri
5 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi:Geometer's Skethpad'de dörtgen ve özelliklerinin çizimleri
6 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi:Geometer's Skethpad'de çember ve özelliklerinin çizimleri
7 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi:Geometer's Skethpad'de etkinlik örnekleri (1)
8 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi:Geometer's Skethpad'de etkinlik örnekleri (2)
9 Ara Sınav
10 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi: GeoGebra tanıtımı ve temel şekillerin çizimleri
11 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi: GeoGebra'da 2D-geometrik etkinlikler
12 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi: GeoGebra'da 3D-geometrik etkinlikler
13 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi: GeoGebra'da analiz konuları etkinlikleri
14 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi: GeoGebra'da cebir konuları etkinlikleriDinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi: GeoGebra'da cebir konuları etkinlikleri
15 Dinamik matematik yazılımı destekli matematik öğretimi: GeoGebra'da olasılık ve istatistik konuları etkinlikleri
16 Dönem sonu genel tekrar
17
18
19
20
21