Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Esen Ersoy *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Altun, M. (2005). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları. Altun, M. & Sezgin Memun, D. (2008). Matematik öğretmeni adaylarının rutin olmayan matematiksel problemleri çözme becerileri ve bu konudaki düşünceleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(2), 213-238. Anzai, Y. & Yokoyoma, T. (1984). Internal models in physics problem solving. Cognition and Instruction, 1(4), 397-450. Baykul,Y., (1999). İlkögretimde matematik ögretimi 1 ve 5. sınıflar. Anı Yayıncılık: Ankara. Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Trabzon: Derya Kitabevi. Polya, G. (1945). How to Solve It, Princeton NJ: Princeton U. Press. Posamentier, A.S., Krulik, S. (1998). Problem-Solving Strategies For Efficient And Elegant Solutions: A Resource For The Mathematics Teacher, Thousand Oaks; Corwin Press.

Dersin İçeriği

Matematik öğretiminde muhakeme etme ve problem çözmenin ilişkisini ortaya koymak belirtilen ders için temeldir. Matematik öğretiminde muhakeme etme sürecinde problemlerin değerlendirilmesi ve problem çözme aşamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Amacı

Matematik öğretiminde muhakeme etme ve problem çözme yaklaşımlarının tanımlanması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İlköğretim matematik öğretiminde muhakeme etme nedir.
2 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme nedir.
3 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme süreçleri nelerdir.
4 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme becerileri nelerdir.
5 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme becerileri nasıl belirlenir.
6 Rutin ve rutin olmayan problemler nelerdir.
7 Ara sınav
8 Matematik öğretiminde muhakeme etme nedir, nasıl belirlenir?
9 Muhakeme etme ve problem çözme arasındaki ilişki nedir
10 Muhakeme becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirme
11 Matematik öğretiminde muhakeme türleri
13 Matematik öğretiminde muhakeme türleri
14 Genel değerlendirme ve tartışma
15 Final sınavı