Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Ed.;İlbilge DÖKME , Ahmet Volkan YÜZÜAK Sosyal ve Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar. ISBN:9786253997076 Akademisyen Yayınevi.2024
2-Demirkuş, N., (2020). Öğretim teknolojisi ve materyallerinin geliştirilmesi ders notları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi, Van. Erişim tarihi: 17.06.2020.
3-İsmail Dönmez Salih Gülen. (2020) Current Research Trends in Science Education in Turkey: Examination of Graduate Theses in 2020 Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi ISSN: 2147 – 1037. KEFAD ( 22), (3).1885-1914
Dersin İçeriği
Günümüzde fen eğitimi alanındaki güncel araştırma konuları çok hızlı değişmektedir. Bu nedenle güncel araştırmalardan haberdar olup yeni problemleri belirlemek ve araştırma konusu yapmak büyük önem kazanmaktadır. Bu nedenle son yıllarda güncel olan araştırmalar;yaklaşım STEM eğitimi
Eğitsel robotik uygulamalar
Kavram yanılgıları
Teknolojik pedagojik alan bilgisi
Kavramsal değişim
Delphi
5E öğrenme modeli
Sosyobilimsel konular
Çevre sorunları
Çevre eğitimi
Argümantasyon
Proje tabanlı öğrenme
Sürdürülebilirlik
Outdoor araştırmalar
Duyuşsal, Bilişsel ve Psiko-motor beceriler
Dersin Amacı
Öğrencilere bilimsel düşünme ve sorgulama becerileri kazandırarak fen eğitiminde güncel araştırmalar planlama ve uygulama yapabileceği bilgileri aktarmaktır. Bu, öğrencilerin bilimsel yöntemleri anlamalarını ve uygulamalarını, fen bilimlerinin temel kavramlarını öğrenmelerini ve fen bilimlerinin toplumdaki rolünü anlamalarını sağlar. Çok hızlı değişen araştırmalar hakkında bilgi edinme ve orijinal araştırma yapmaya teşvik etmektir