Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aygören F. , Er, K.O.,(2024) Eğitimde Program Değerlendirme Sınıflamalar-Modeller. Pegem Akademi Yayıncılık, 8.Baskı
-Bantwini, B. D. (2010). How Teachers Perceive The New Curriculum Reform: Lessons From a School District in The Eastern Cape Province, South Africa. International Journal of Development, 30, 8390.
-Stake, R. E. (2000). Program Evaluation, Particularly Responsive Evaluation. D. L. Stufflebeam, G. F. Madaus ve T. Kelleghan (eds.), Evaluation Models (ss. 341-362) İçinde, Boston: Kluwer Academic Publishers.
-Stufflebeam, D. L. (1999). Foundational Models for 21st Century Program Evaluation. Canada: The Evaluation Center Occasional Papers Series. Wood, B. B. (2001). Stake’s Countenance Model: Evaluation an Environmental Education Professional Development Course. The Journal of Environmental Education, 32(2), 18-27.
Dersin İçeriği
Program geliştirme süreci; planlama, taslak oluşturma, ön deneme yapma ve uygulamaya hazır hale getirme. Programın öğeleri (Hedef, içerik, öğrenme yöntem ve teknikleri, Değerlendirme) Program Tasarımı ,Program hazırlık çalışmaları, Pilot uygulamalar, Programın Ögelerı̇, Eğitim felsefesi ve öğrenci profili, Öğrenme alanları ve öğrenim çıktıları, Öğretı̇m Yöntem ve Teknı̇klerı̇, Öğrenme Ortamları ve Ders Saatlerı̇ ,Ölçme ve Değerlendı̇rme - ürüne dayalı, statik özellikli, sürece dayalı ve karar vermeyi kolaylaştırıcı, Programın Uygulayıcıları Öğretmenler.
Dersin Amacı
Programları değerlendirme ve programın işe yarama derecesini, programın amaçlardan değerlendirmeye kadar olan tüm boyutlarının etkililiğini ve yeterliliğini belirlemeye yönelik bilgi edinerek programın ve öğrenmelerin etkili olup olmadığı hakkında fikir sahibi olmak