Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Canan Avcı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Conway, J. M., Amel, E. L., & Gerwien, D. P. (2009). Teaching and learning in the social context: A meta-analysis of service learning's effects on academic, personal, social, and citizenship outcomes. Teaching of Psychology, 36(4), 233-245. Hallinger, P., & Murphy, J. F. (1986). The social context of effective schools. American Journal of Education, 94(3), 328-355. Talbert, J. E., & McLaughlin, M. W. (1992). Understanding teaching in context. Anderson, T. (2004). Teaching in an online learning context. Theory and practice of online learning, 273. Veugelers, W., & Vedder, P. (2003). Values in teaching. Teachers and Teaching, 9(4), 377-389. Cochran-Smith, M., & Lytle, S. L. (1990). Research on teaching and teacher research: The issues that divide. Educational researcher, 19(2), 2-11. Berger, J. G., Boles, K. C., & Troen, V. (2005). Teacher research and school change: Paradoxes, problems, and possibilities. Teaching and teacher education, 21(1), 93-105.

Dersin İçeriği

Sınıf ortamındaki etkileşimleri anlamlandırmaya yardımcı olacak farklı yöntemler hakkında bilgi edinme ve bu yöntemleri kullanma ve güncel bilimsel araştırma bulguları hakkında bilgi edinme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, erken çocukluk ve ilkokul eğitim ortamlarında öğretmenin rolü, çocukların öğrenmesi, eğitim materyalleri ve sınıf normlarını bilimsel çalışmalar aracılığıyla incelemektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı; Öğretimin Sosyal Bağlamını Oluşturan Ögeler Nelerdir?
2 Öğretim ve Öğrenmenin Sosyal Bağlamı
3 Vygotsky'e göre öğrenme için uygun sosyal bağlam oluşturma
4 Etkinliklerin yapısına göre değişen sosyal bağlam
5 Çocukların öğrenme deneyimlerine katılımını sağlamada öğretmenin rolü
6 İstenmeyen davranışlara yönelik sınıf söyleminin incelenmesi
7 Öğretmen-çocuk etkileşimlerinin incelenmesi
8 Öğretmen tarafından belirlenen öğrenme deneyimlerinde çocukların davranışlarının incelenmesi
9 Ara Sınav
10 Eğitsel sınıf söyleminin incelenmesi
11 Küçük ve büyük grup etkinliklerinde öğretmen-çocuk etkileşimli konuşmalarının niteliği
12 Erken çocukluk eğitiminin sosyal bağlamında gözlemlenen sorular ve çocukların cevapları
13 Erken çocukluk eğitim ortamlarında akran etkileşimleri
14 Okulun sosyal bağlamı
15 Final sınavı