Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Canan Avcı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bentzen, W. R. (2017). Seeing young children: A guide to observing and recording behavior (6th ed.). Delmar. Lerkkanen, M. K., Kikas, E., Pakarinen, E., Trossmann, K., Poikkeus, A. M., Rasku-Puttonen, H., ... & Nurmi, J. E. (2012). A validation of the early childhood classroom observation measure in Finnish and Estonian kindergartens. Early Education & Development, 23(3), 323-350. Arnott, L. (2018). Children's negotiation tactics and socio-emotional self-regulation in child-led play experiences: the influence of the preschool pedagogic culture. Early Child Development and Care, 188(7), 951-965. Thompson, B. N., & Goldstein, T. R. (2019). Disentangling pretend play measurement: Defining the essential elements and developmental progression of pretense. Developmental Review, 52, 24-41. Kurt, G. (2019). Observing young children’s play: a brief review. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(2–3), 20-27.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler, okul öncesi- ilkokul 1. kademe eğitim ortamlarında fiziksel çevreyi, öğretmenin eğitsel, duygusal ve sınıf yönetimi davranışlarını ve öğrencilerin öğrenme ortamına katılımlarını, problem davranışlarını, oyunlarını ve akran ilişkilerini nesnel bir şekilde gözlemlemeyi öğrenmektedir.

Dersin Amacı

Erken çocukluk eğitim ortamlarında fiziki koşulları ve öğretmen ve çocuk davranışlarını çeşitli gözlem teknikleri ile kaydetmek ve elde edilen bilgileri yorumlamak

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı; Erken çocukluk eğitim ortamlarında nasıl gözlem yapılır ve neler gözlemlenir?
2 Gözlem nedir?
3 Örnek gözlem araçları
4 Sistematik kayıt ve anekdot kayıt
5 Zaman ve olay örnekleme; frekans sayımı
6 Derecelendirme ölçekleri; Rubrikler
7 Öğretmen davranışlarını gözlemleme
8 Öğretmen davranışlarını gözlemleme
9 Arasınav
10 Öğretmen davranışlarını gözlemleme
11 Çocuğun öğrenme ortamına katılımını gözlemleme
12 Çocuğun sosyal becerilerini gözlemleme
13 Çocuğun oyun davranışlarını gözlemleme
14 Akran ilişkilerini gözlemleme
15 Okulun ve sınıfın fiziki koşullarını gözlemleme
16 Final