Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bentzen, W. R. (2017). Seeing young children: A guide to observing and recording behavior (6th ed.). Delmar.
Lerkkanen, M. K., Kikas, E., Pakarinen, E., Trossmann, K., Poikkeus, A. M., Rasku-Puttonen, H., ... & Nurmi, J. E. (2012). A validation of the early childhood classroom observation measure in Finnish and Estonian kindergartens. Early Education & Development, 23(3), 323-350.
Arnott, L. (2018). Children's negotiation tactics and socio-emotional self-regulation in child-led play experiences: the influence of the preschool pedagogic culture. Early Child Development and Care, 188(7), 951-965.
Thompson, B. N., & Goldstein, T. R. (2019). Disentangling pretend play measurement: Defining the essential elements and developmental progression of pretense. Developmental Review, 52, 24-41.
Kurt, G. (2019). Observing young children’s play: a brief review. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(2–3), 20-27.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler, okul öncesi- ilkokul 1. kademe eğitim ortamlarında fiziksel çevreyi, öğretmenin eğitsel, duygusal ve sınıf yönetimi davranışlarını ve öğrencilerin öğrenme ortamına katılımlarını, problem davranışlarını, oyunlarını ve akran ilişkilerini nesnel bir şekilde gözlemlemeyi öğrenmektedir.