Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bredekamp, S. & Copple, C. (Eds.). (2006). Developmentally Appropriate Practice in Early Childhood Programs. (Revised Ed.). Washington DC: National Association for the Education of Young Children (NAEYC Series Number: 234). Cooper, H. (1998). History in the Early Years. NY. Routledge. Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8: 2009 position statement. Washington, DC: NAEYC. Erdiller, Z. B. (2010). Erken çocukluk eğitiminde temel kuramlar ve yaklaşımlar, H. İ. Diken (Ed.) Erken Çocukluk Eğitimi (ss. 55-91). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. IBO, (2007). Making The PYP Happen: A Curriculum for International Primary Education. International Baccalaureate Peterson House, Cardiff, Wales, UK. http://www.pbs.org/parents/education/going-to-school/choosing/comparing-preschool-philosophies-montessori-waldorf-and-more/ Temel, F. Z. (Edt),(2010), Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar, Ankara: Vize Yayıncılık.
Dersin İçeriği
Ülkemizde ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin incelemesi, kullandıkları ilke ve standartlar, çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak yöntem ve materyaller, eğitim ortamı, öğretmen rolü, aile katılımı, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri.