Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Nur Alaçam *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aslan, D. (Ed.). (2022). Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Balcı, A. (Ed.). (2021). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi. MEB (2024). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara, Türkiye. Oktay, A. & Polat, Ö. (Ed.). (2021). Dünya Ülkelerinde Eğitim Sistemleri ve Okul Öncesi Eğitim. Ankara: Pegem Akademi. Temel, F.Z. (Ed.). (2023). Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim. Ankara: Pegem Akademi. Yıldırım, A. (Ed.) (2024). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.

Dersin İçeriği

Dünyadan çeşitli eğitim yaklaşımları, farklı ülkelerin okul öncesi eğitim sistemleri, tarihçesi, kurum türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması ve okulöncesi öğretmen yetiştirme sistemi.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı dünyada çeşitli ülkelerde okul öncesi eğitimde uygulanan farklı yaklaşımları ve eğitim sistemlerini tanımak ve Türkiye koşulları ile karşılaştırılarak ülkemiz için uygulanabilir yönlerini tartışmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma ve ders hakkında bilgi verilmesi
2 Dünyada Farklı Yaklaşım ve Modellerden Örnekler
3 Dünyada Farklı Yaklaşım ve Modellerden Örnekler
4 Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim
5 ABD’de Okul Öncesi Eğitim
6 Finlandiya’da Okul Öncesi Eğitim
7 Singapur’da Okul Öncesi Eğitim
8 Yeni Zelanda’da Okul Öncesi Eğitim
9 Ara sınav haftası
10 Hindistan’da Okul Öncesi Eğitim
11 Almanya’da Okul Öncesi Eğitim
12 İsveç’te Okul Öncesi Eğitim
13 Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi ve Yaklaşımları Karşılaştırması
14 Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi ve Yaklaşımları Karşılaştırması
15 Dersin Genel Değerlendirilmesi