Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sapsford, R. and Jupp, V. 2006. Data Collection and Analysis, Second Edition, SAGE Publications Ltd., 352 pp.
Neergaard, H. Adn Leitch, C. 2015. Handbook of Qualitative Research Techniques and Analysis in Entrepreneurship, DOI: 10.4337/9781849809870, ISBN: 9781849809863.
Sallis, J.E., Gripsrud, G., Olsson, U.H. And Silkoset, R. 2021. Research Methods and Data Analysis for Business Decisions: A Primer Using SPSS, https://doi.org/10.1007/978-3-030-84421-9.
Bekes, G. And Kezdi, G. 2021. Data Analysis for Business, Economics, and Policy, https://doi.org/10.1017/9781108591102, ISBN: 9781108483018, 738 pp.
All other alternatives having the title of «data collection and analysis»
Dersin İçeriği
Girişimcilik Araştırmalarının Niteliği ve Kapsamı, Araştırma Süreci, Nitel ve Nicel Araştırma, Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Seçimi, Veri Türü ve Ölçme Düzeyi, Veri Toplama Araçları (Anket, Görüşme vb.), Ölçme, Değerlendirme ve Ölçek Türleri, Ölçeklerde Geçerlilik ve Güvenirlik, Veri Temizleme ve İşleme (SPSS'e Giriş), Girişimcilik Karar Verme İçin Veri Analizi 1, Girişimcilik Karar Verme İçin Veri Analizi 2, Veri Görselleştirme ve İletişimi, Öğrenci Sunumları (Bitirme Projesi ve Vaka Çalışması)
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere girişimcilik alanındaki veri kaynaklarını tanıtmak, veri toplama araçlarını kullanma becerisi kazandırmak ve toplanan veriler için en uygun analiz metodu seçip analiz yapabilme yeteneğine kavuşturmaktır.