Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Beril Tekeli Yiğit *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-American Psychological Association (2009). Guidelines for assessment of and intervention with individuals who have disabilities-APA task force on guidelines for assessment and treatment of persons with disabilities: DRAFT. -American with Disabilities Act (2005). Accessibility guidelines. -Anderson, T. & Hearn, D. (1994, September). Using hyper-instruments for the redistribution of the performance control interface. -Frid, E. (2018, August). Accessible digital musical instruments-a survey of inclusive instruments paper presented in the NIME, SMC and ICMC conferences. -IDEA (2018). Individual with Disabilities Education Act. - Magee, W. L. (2006). Electronic technologies in clinical music therapy: A survey of practice and attitudes. Technology and Disability IOS Press - Yükseköğretim kurumları web siteleri ve dokümantasyon sistemleri - Yök Ulusal Tez Merkezi Sitesi ve Milli Eğitim Bakanlığı Resmi Sitesi

Dersin İçeriği

Engellilik kavramını temel alarak: Müzik eğitimi ve disiplinlerarası araştırmalar ekseninde, özel öğretim yöntemleri, yardımcı müzik teknolojileri, örgün ve yaygın eğitim-öğretim kurumlarının faaliyetleri, mevcut sorunların tespiti, müzik uygulamalarında alternative uygulamalar, BEP ve müzik eğitiminde önemi.

Dersin Amacı

Müzik eğitimi lisans eğitim programı kapsamında, özel eğitim dersine yönelik öğrenci bilgilerini güncellemek; müzik eğitimi sürecinde engelli bireylerin ve müzik eğitimcilerinin sorunlarının tespit edilmesini sağlamak; engelli bireylere yönelik güncel müzik etkinlikleri, öğretim yöntemleri, ve materyalleri bilgisini kazandırmak; güncel çalışmaları inceleyerek müzik eğitimindeki ihtiyaç ve sorunlara yönelik çözüm önerileri oluşturmalarını sağlamak; engelli bireylerin müzik eğitimi sürecini destekleyecek örnek yaygın eğitim uygulamalarının takip edilmesini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Engellilik tanımları, türleri ve ilgili temek kavramlar
2 Engelli bireylerin müzik eğitiminde (çeşitli eğitim kademelerine göre) yaşanılan sorunlar
3 Ulusal ve uluslararası müzik eğitimi araştırmalarında engellilik çalışmaları
4 Engelli bireylerin eğitimi ve hizmetine ilişkin uzmanlık (lisans vb) eğitimi sürecinde uygulanan müzik öğretim programları
5 Özel Eğitim ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı
6 BEP ve Müzik Eğitimi
7 Engelli bireylerin müzik eğitiminde kullanılan müzik özel öğretim yöntemleri
8 Terapi uygulamalarında müzik uygulamalarına kısa bir bakış
9 Vize
10 Yaygın eğitim ortamlarında ve sivil toplumda engellilere yönelik müzik uygulamaları (uluslararası örnekler)
11 Yaygın eğitim ortamlarında ve sivil toplumda engellilere yönelik müzik uygulamaları (uluslararası örnekler)
12 Yardımcı teknolojiler, türleri ve kullanım amaçları
13 MEB özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarında müzik etkinlikleri
14 Öğrenci Paneline Hazırlık
15 Final