Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-American Psychological Association (2009). Guidelines for assessment of and intervention
with individuals who have disabilities-APA task force on guidelines for
assessment and treatment of persons with disabilities: DRAFT.
-American with Disabilities Act (2005). Accessibility guidelines.
-Anderson, T. & Hearn, D. (1994, September). Using hyper-instruments for the redistribution
of the performance control interface.
-Frid, E. (2018, August). Accessible digital musical instruments-a survey of inclusive
instruments paper presented in the NIME, SMC and ICMC conferences.
-IDEA (2018). Individual with Disabilities Education Act.
- Magee, W. L. (2006). Electronic technologies in clinical music therapy: A survey of
practice and attitudes. Technology and Disability IOS Press
- Yükseköğretim kurumları web siteleri ve dokümantasyon sistemleri
- Yök Ulusal Tez Merkezi Sitesi ve Milli Eğitim Bakanlığı Resmi Sitesi
Dersin İçeriği
Engellilik kavramını temel alarak:
Müzik eğitimi ve disiplinlerarası araştırmalar ekseninde, özel öğretim yöntemleri, yardımcı müzik teknolojileri, örgün ve yaygın eğitim-öğretim kurumlarının faaliyetleri, mevcut sorunların tespiti, müzik uygulamalarında alternative uygulamalar, BEP ve müzik eğitiminde önemi.
Dersin Amacı
Müzik eğitimi lisans eğitim programı kapsamında, özel eğitim dersine yönelik öğrenci bilgilerini güncellemek; müzik eğitimi sürecinde engelli bireylerin ve müzik eğitimcilerinin sorunlarının tespit edilmesini sağlamak; engelli bireylere yönelik güncel müzik etkinlikleri, öğretim yöntemleri, ve materyalleri bilgisini kazandırmak; güncel çalışmaları inceleyerek müzik eğitimindeki ihtiyaç ve sorunlara yönelik çözüm önerileri oluşturmalarını sağlamak; engelli bireylerin müzik eğitimi sürecini destekleyecek örnek yaygın eğitim uygulamalarının takip edilmesini sağlamaktır.