Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Özer Alper Prof. Dr. Ercümend Ersanlı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Dersin İçeriği

Bu ders; nöropazarlamanın teorik temellerini ve beyin karar mekanizmalarını inceleyerek, nörobilimsel verilerin marka, fiyatlandırma (nöroekonomi) ve reklam stratejilerindeki rolünü ele almaktadır. Duyusal pazarlama, dijital deneyim (UX) ve sosyal medya dinamikleri; etik sınırlar, bellek süreçleri ve yapay zeka destekli gelecek vizyonu çerçevesinde analiz edilmektedir.

Dersin Amacı

Bu ders, nöropazarlama kavramına giriş sağlayarak öğrencilerin beyin, karar verme mekanizmaları ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi anlamalarını hedefler. Öğrenciler, nöropazarlamanın temel kavramlarını, etik boyutlarını ve farklı uygulama alanlarını öğrenerek pazarlama araştırmalarındaki önemini kavrayacaklardır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse Giriş ve İçerikler
2 Nöropazarlamanın Temelleri
3 Beyin ve Karar Verme Mekanizmaları
4 Nörolojik Temel Kavramlar
5 Nöropazarlamanın Etik Boyutları
6 Marka Nörobilimi
7 Fiyat ve Nöroekonomi
8 Reklam Nörobilimi
9 ARA SINAV
10 Nöropazarlama ve Bellek
11 Duyusal Nöropazarlama
12 Dijital Nöropazarlama
13 Nöropazarlama ve Sosyal Medya
14 Örnek Çalışmalar
15 Gelecek Trendleri ve Değerlendirme