Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ercümend Ersanlı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Dersin İçeriği

Ders, geleneksel pazarlama iletişimi araçlarını nörobilimsel yöntemler ve teoriler (bellek sistemleri, ayna nöronlar, dopamin döngüleri vb.) ışığında yeniden değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar, marka konumlandırmadan omnichannel yönetimine kadar tüm süreçlerde insan beyninin çalışma prensiplerini analiz ederek, bilinçdışı karar mekanizmalarına hitap eden stratejiler geliştirmeyi öğreneceklerdir. Program, teorik bilginin yanı sıra nörometrik ölçümleme ve etik tartışmalarla desteklenen uygulamalı bir bakış açısı sunmaktadır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ) stratejilerini ve marka yönetimi süreçlerini nörobilimsel bir perspektifle ele almaktır. Öğrencilerin, markanın tüketici zihninde bir "nöral ağ" olarak nasıl konumlandığını kavramaları, iletişim kanalları arasındaki tutarlılığın beyindeki bilişsel akıcılığı nasıl etkilediğini anlamaları hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse Giriş ve İçerikler
2 Temeller: Bütünleşik Pazarlama İletişimi (IMC) ve Marka Kavramına Nörobilimsel Bakış
3 Marka ve Beyin: Zihinsel Çağrışım Ağları, Marka Konumlandırma ve Hafıza Sistemleri
4 Duyusal Markalama (Sensory Branding): Marka Kimliğinde Renk, Ses, Koku ve Dokunmanın Nöral Etkisi
5 Dikkat ve Algı Yönetimi: İletişim Karmaşasında Beynin Filtrelerini Aşmak (Bottom-up vs Top-down Dikkat)
6 Reklam Stratejileri: Reklamın Psikolojisi, Duygusal Bulaşma ve Ayna Nöronlar
7 Halkla İlişkiler (PR) ve Güven: Kurumsal İtibarın İnşasında Oksitosin ve Sosyal Beyin
8 Dijital İletişim ve Sosyal Medya: Ödül Mekanizmaları (Dopamin Döngüleri) ve Dijital Etkileşim
9 ARA SINAV
10 Nöro-Hikaye Anlatıcılığı (Storytelling): Marka Hikayelerinin Beyindeki Senkronizasyon Etkisi
11 Satış Tutundurma ve Fiyatlandırma: "Ödeme Acısı" (Pain of Paying) ve İkna Psikolojisi (Cialdini İlkeleri)
12 Bütünleşik Kanal Yönetimi: Omnichannel Tutarlılığı ve Bilişsel Akıcılık (Cognitive Fluency)
13 Marka Sadakati ve Alışkanlıklar: Satın Alma Döngüsünü Alışkanlığa Dönüştürmek (Basal Ganglia'nın Rolü)
14 Marka Değeri Ölçümlemesi: Geleneksel Yöntemler ve Nörometrikler (Marka Sağlığı Nasıl Ölçülür?)
15 Etik ve Gelecek: Nöroetik Çerçevesinde Manipülasyon vs. İkna Tartışmaları