| 1 |
Derse Giriş ve İçerikler
|
|
|
|
| 2 |
Giriş: Rasyonel İnsan Efsanesinin Sonu - Homo Economicus vs. Homo Sapiens |
|
|
|
| 3 |
Evrimsel Psikoloji ve Tüketim 1: "Gösterişçi Tüketim" (Conspicuous Consumption) ve Statü Sinyalleri - Neden Lüks Alırız? |
|
|
|
| 4 |
Evrimsel Psikoloji ve Tüketim 2: Cinsel Seçilim ve "Tavuskuşu Kuyruğu" Etkisi - Çekicilik Endüstrisinin Kökenleri |
|
|
|
| 5 |
Beklenti Teorisi (Prospect Theory): Kayıptan Kaçınma (Loss Aversion) - Neden Kaybetmek Kazanmaktan 2 Kat Daha Acı Verir |
|
|
|
| 6 |
Zihinsel Kısa Yollar (Heuristics) 1: Erişilebilirlik (Availability) ve Temsil Edilebilirlik - Beyin Olasılıkları Nasıl Yanlış Hesaplar? |
|
|
|
| 7 |
Zihinsel Kısa Yollar (Heuristics) 2: Çıpalama (Anchoring) ve Çerçeveleme (Framing) - Fiyat Algısını Manipüle Etmek |
|
|
|
| 8 |
Sahiplik Etkisi (Endowment Effect): "Benim Olan Değerlidir" - İade Garantileri ve Deneme Süreçlerinin Psikolojisi |
|
|
|
| 9 |
ARA SINAV |
|
|
|
| 10 |
Dürtme Teorisi (Nudge): Seçim Mimarisi (Choice Architecture) - Varsayılan (Default) Seçeneklerin Gücü |
|
|
|
| 11 |
Sosyal Kanıt ve Sürü Psikolojisi: Asch Deneyleri ve Modern Versiyonları - "Herkes Bunu Yapıyor" Motivasyonu |
|
|
|
| 12 |
Kıtlık (Scarcity) ve Aciliyet: Psikolojik Reaktans Teorisi - "FOMO"nun Motivasyonel Gücü |
|
|
|
| 13 |
Öz-Belirleme Teorisi (SDT): Özerklik, Yetkinlik ve İlişkisellik - Tüketiciyi İçsel Olarak Motive Etmek |
|
|
|
| 14 |
Zaman ve Sabırsızlık: Hiperbolik İndirgeme (Hyperbolic Discounting) - Şimdi Al Sonra Öde ve Anlık Haz Tuzağı |
|
|
|
| 15 |
Uygulama: Davranışsal Değişim İçin İletişim - Bir "Davranış Değiştirme" Kampanyası Analizi |
|
|
|