| 1 |
Derse Giriş ve İçerikler
|
|
|
|
| 2 |
Giriş: Neoliberalizm Nedir? Bir Ekonomi Modelinden Yaşam Tarzına Geçiş |
|
|
|
| 3 |
Tüketim Toplumu (Jean Baudrillard): Nesneler Sistemi, Gösterge Değeri ve "İhtiyaçların Üretimi" |
|
|
|
| 4 |
Arzu Politikası: Tüketim Neden Asla Tatmin Etmez? Lacan’ın "Eksiklik" Kavramı ve Hedonik Adaptasyon |
|
|
|
| 5 |
Gösteri Toplumu (Guy Debord): "Olmak"tan "Sahip Olmak"a, Oradan "Görünmek"e Geçiş – İmajın Hakimiyeti |
|
|
|
| 6 |
Girişimci Benlik (Entrepreneurial Self): "Kendi Hayatının CEO'su Ol" – Kişisel Markalama ve Kendini Pazarlama Zorunluluğu |
|
|
|
| 7 |
Dopamin Kapitalizmi: Hız Kültürü, Anlık Hazlar ve Dijital Bağımlılığın Ekonomi Politiği |
|
|
|
| 8 |
Gözetim Kapitalizmi (Shoshana Zuboff): Davranışsal Artık Değer – Deneyimlerimizin Hammadde Olarak Kullanılması |
|
|
|
| 9 |
ARA SINAV |
|
|
|
| 10 |
Yorgunluk Toplumu (Byung-Chul Han): Disiplin Toplumundan Performans Toplumuna Geçiş – "Yapabilirsin" Diktatörlüğü ve Burnout |
|
|
|
| 11 |
Seçim Paradoksu (Sosyolojik Bakış): Özgürlük mü, Tutsaklık mı? Tüketici Seçimlerinin Yarattığı Anksiyete |
|
|
|
| 12 |
Metalaşan Duygular: Mutluluk Endüstrisi, Pozitif Psikoloji Zorbalığı ve Terapötik Tüketim |
|
|
|
| 13 |
Mekansal Tüketim: AVM'ler, Sterilize Edilmiş Şehirler ve "Katedral" Olarak Tüketim Mabetleri (Ritzer - Büyüsü Bozulmuş Dünya) |
|
|
|
| 14 |
Sürdürülebilirlik Yanılsaması: Yeşil Aklama (Greenwashing), Bilinçli Tüketici Miti ve Etik Tüketimin Sınırları |
|
|
|
| 15 |
Alternatifler ve Direniş: Minimalizm, Gönüllü Sadeleşme ve Küçülme (De-growth) Hareketleri – Sistemden Çıkış Mümkün mü? |
|
|
|