Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ercümend Ersanlı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Dersin İçeriği

Bu ders, dijital reklamcılık ekosistemini; dikkat ekonomisi, bilişsel yük ve nörobilimsel algı prensipleri çerçevesinde derinlemesine incelemektedir. Öğrenciler, programatik satın almadan oyun içi reklamlara kadar farklı formatların tüketici zihnindeki nöral etkilerini (banner körlüğü, akış durumu vb.) analiz ederek, algoritmik hedefleme ile insan psikolojisi arasındaki dengeyi kurmayı öğreneceklerdir. Program, 'reklamdan kaçınma' davranışlarının nörobiyolojik kökenlerini ve dijital metriklerin davranışsal anlamlarını irdeleyerek, veri mahremiyeti ve etik sınırlar dahilinde dikkat çekici stratejiler geliştirme yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; dijital reklamcılık ekosistemini yöneten algoritmik yapıları (Programatik, RTB) ve reklam formatlarını (Video, Native, Display) tüketici psikolojisi ekseninde incelemektir. Geleneksel reklamdan farklı olarak; dijital reklamın "izlenebilirliği", "hedeflenebilirliği" ve aynı zamanda yarattığı "mahremiyet ihlali" algısının nörolojik çıktılarını analiz etmek; reklamı atlama (skipping) ve reklama körleşme (blindness) davranışlarını aşacak stratejiler geliştirmek hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse Giriş ve İçerikler
2 Giriş: Dijital Reklam ve Dikkat Savaşları
3 Programatik Reklamcılık ve RTB
4 Yeniden Hedefleme (Retargeting) Psikolojisi
5 Banner Körlüğü ve Nöro-Tasarım
6 Video Reklamcılık 1: "Reklamı Atla"
7 Video Reklamcılık 2: Bumper Ads Video
8 Doğal Reklamcılık (Native Advertising)
9 ARA SINAV
10 Mobil Reklamcılık ve "Başparmak Durdurma"
11 Kişiselleştirme vs. Mahremiyet
12 Sosyal Medya Reklamları (Paid Social)
13 Oyun İçi Reklamcılık (In-Game)
14 Reklam Engelleme (Ad Blocking)
15 Reklam Metriklerinin Nöro-Yorumu