Dersin İçeriği
Bu ders, dijital reklamcılık ekosistemini; dikkat ekonomisi, bilişsel yük ve nörobilimsel algı prensipleri çerçevesinde derinlemesine incelemektedir. Öğrenciler, programatik satın almadan oyun içi reklamlara kadar farklı formatların tüketici zihnindeki nöral etkilerini (banner körlüğü, akış durumu vb.) analiz ederek, algoritmik hedefleme ile insan psikolojisi arasındaki dengeyi kurmayı öğreneceklerdir. Program, 'reklamdan kaçınma' davranışlarının nörobiyolojik kökenlerini ve dijital metriklerin davranışsal anlamlarını irdeleyerek, veri mahremiyeti ve etik sınırlar dahilinde dikkat çekici stratejiler geliştirme yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; dijital reklamcılık ekosistemini yöneten algoritmik yapıları (Programatik, RTB) ve reklam formatlarını (Video, Native, Display) tüketici psikolojisi ekseninde incelemektir. Geleneksel reklamdan farklı olarak; dijital reklamın "izlenebilirliği", "hedeflenebilirliği" ve aynı zamanda yarattığı "mahremiyet ihlali" algısının nörolojik çıktılarını analiz etmek; reklamı atlama (skipping) ve reklama körleşme (blindness) davranışlarını aşacak stratejiler geliştirmek hedeflenmektedir.