Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Nihal Ünaldı Baydın *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Ekici, D. (2013). Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi, Sim Matbaacılık, Ankara. 2. Sağlıkta Kalite Standartları-Hastane, (2016). Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı, 2. Baskı, Ankara 3. Alcan Z, Aksoy A, Civil B, Tekin DE, Ekim R, Civil SÖ, Doğar T, Çakar (2011) Hemşirelik Hizmetleri Işığında Hastane Süreçleri, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul 4. Tatar Baykal Ü. ve Ercan Türkmen E. (Ed.) (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Alcan Z, Tekin DE, Ekim R, Civil SÖ, (2012) Hasta Güvenliği Beklenmedik Olaylarda Hemşirenin Rolü, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul

Dersin İçeriği

Kalite yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları ve sağlık hizmetlerinde en sık kullanılan kalite yönetim yaklaşımlarını içermektedir.

Dersin Amacı

Kalite yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilmesini sağlamak ve sağlık hizmetlerinde en sık kullanılan kalite yönetim yaklaşımlarının gerektirdiği becerileri kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
4 Kalite Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar ve Kalite Yönetim Süreci
8 Kalitenin Tarihsel Gelişimi-Sağlıkta Kalitenin Tarihsel Gelişimi
12 Sürekli Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri
16 Sağlıkta Kalite Yönetim Sistemleri
20 Uluslararası Kalite Güvence Sistemleri
24 Standartlar Açısından Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon
28 Sağlıkta ve Hemşirelikte Kalite Göstergeleri
32 Ara sınav
36 Hasta ve Çalışan Güvenliği
40 Hasta Güvenliğinde Kanıt Temelli Uygulamalar
44 Sağlık Hizmetlerinde Risk Yönetimi
48 İstenmeyen Olaylar ve Tıbbi Hata Bildirim Sistemleri
52 Teknoloji ve Sağlıkta Kalite