Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Hasan Kızıldağ Prof. Dr. Bekir Şişman *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alptekin, A. Berat (1997), Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Ankara, Akçag Yay. Boratav, Pertev Naili (1988), Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciligi, stanbul, Adam Yay. Boratav, Pertev Naili (1984), Köroglu Destanı, stanbul, Adam Yay. Elçin, Sükrü (2000), Kerem ile Aslı Hikâyesi, Ankara, Akçag yay. Ergin, Muharrem (1989), Dede Korkut Kitabı I-II, Ankara, TDK Yay. Görkem, İsmail (2000), Halk Hikâyeleri Arastırmaları, Ankara, Akçag Yayınları. Günay, Umay (1992), Türkiye’de Âsık Tarzı Siir Gelenegi ve Rüya Motifi, Ankara, Akçag Yay. Türkmen, Fikret (1995), Âsık Garip Hikâyesi, Ankara, Akçag yay. Türkmen, Fikret (1983), Tahir ile Zükre, Ankara, Kültür ve Turizm Bak. Yay.

Dersin İçeriği

Halk anlatılarının medya içeriklerinde (film, dizi, sosyal medya, reklam, dijital oyunlar) nasıl temsil edildiği, medya aracılığıyla folklorun güncel işlevleri, dijital ortamlarda halk biliminin alanı, “memetik kültür” ve dijital folklor konularına odaklanılır. Geleneksel kültür öğelerinin popüler kültürle kesiştiği noktalar irdelenir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, halk kültürü ögelerinin kitle iletişim araçlarındaki temsillerini incelemek; geleneksel anlatılar, inanışlar, motifler ve performansların medyada nasıl dönüştürülerek yeniden üretildiğini analiz etmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Halk bilimi ve medya ilişkisine giriş
2 Medya ve kültür: medya halk biliminin konusu olabilir mi?
3 Geleneksel anlatıların medyadaki izleri
4 Masallar, efsaneler ve mitler: sinema ve dizilerdeki uyarlamalar
5 Dijital folklor ve internet gelenekleri
6 Sosyal medya ve sözlü kültür: caps, tweet, meme
7 Popüler kültür ürünlerinde halk bilimi unsurları
8 Ara Sınav
9 Medyada anonim anlatı üretimi ve tüketimi
10 Reklamlarda ve dizilerde halk inanışlarının kullanımı
11 Dijital oyunlarda mitolojik ve halk anlatıları
12 Halk bilimi, medya okuryazarlığı ve etik sorunlar
13 Proje sunumları ve genel değerlendirme
14 Final