Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cowie, A. P. (2001). Phraseology: Theory, Analysis, and Applications. Oxford.
Glaser, R. (1998). The Stylistic Potential of Phraseological Units in the light of Genre Analysis. Oxford: Clarendon Press.
Skandera, P. (2007). Phraseology and Culture in English. Walter de Gruyter.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin deyim çalışmalarının alanyazında nasıl yer aldığını görmeleri, deyimleşme sürecinde geçirilen süreçler, deyimlerle etkili anlatımın nasıl sağlanacağı, deyimleşme ölçütleri vb. öğrenmeleri ve diller arasında karşılaştırmalar yaparak özellikle Türkçe deyimlerin sözlüklerdeki yerini, nasılını, nasıl olması gerektiğini öğrenmeleri, bu sayede de kültürümüze ait pek çok deyimin öyküsünü bilmeleri ve farklı bağlamlarda farklı deyim kullanabilme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin deyim çalışmalarının alanyazında nasıl yer aldığını görmeleri, deyimleşme sürecinde geçirilen süreçler, deyimlerle etkili anlatımın nasıl sağlanacağı, deyimleşme ölçütleri vb. öğrenmeleri ve diller arasında karşılaştırmalar yaparak özellikle Türkçe deyimlerin sözlüklerdeki yerini, nasılını, nasıl olması gerektiğini öğrenmeleri, bu sayede de kültürümüze ait pek çok deyimin öyküsünü bilmeleri ve farklı bağlamlarda farklı deyim kullanabilme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.