| 1 |
Uzaktan algılamaya giriş: Tanımlar, tarihçe, kullanım alanları |
yok |
yok |
|
| 2 |
Elektromanyetik spektrum, enerji–madde etkileşimi, yansıtım özellikleri |
yok |
yok |
|
| 3 |
Uydu sistemleri ve sensör türleri (optik, termal, radar) |
yok |
yok |
|
| 4 |
Görüntü işleme temel teknikleri (ön işleme, düzeltmeler, bantlar) |
yok |
yok |
|
| 5 |
Tematik görüntü analizi: Sınıflandırma yöntemleri (denetimli/denetimsiz) |
yok |
yok |
|
| 6 |
CBS entegrasyonu: Mekânsal veri türleri ve analiz yöntemleri |
yok |
yok |
|
| 7 |
Güneş enerjisi için uzaktan algılama: Güneşlenme, albedo, radyasyon indeksleri |
yok |
yok |
|
| 8 |
Rüzgâr enerjisi potansiyeli analizlerinde uydu verilerinin kullanımı |
yok |
yok |
|
| 9 |
Biyokütle kaynaklarının tespiti: NDVI, vejetasyon indeksleri, arazi örtüsü analizi |
yok |
yok |
|
| 10 |
Jeotermal enerji için termal bant analizleri ve sıcaklık dağılımı tespiti |
yok |
yok |
|
| 11 |
Hidroelektrik potansiyel analizleri: Akış yönü, havza, yükseklik, DEM kullanımı |
Bilimsel, yenilikçi, özgün açıdan irdeleyebileceği öğrenciye araştırmalara teşvik edilir. Öğrencinin ufkunu açıcı değerlendirmeler yapılarak güncel konuları pekiştirici araştırma/proje/çalışma hazırlanır ve sunumu gerçekleştirilir. |
yok |
|
| 12 |
Yenilenebilir enerji için çevrimiçi veri kaynakları (Landsat, Sentinel, MODIS vb.) |
yok |
yok |
|
| 13 |
Enerji projeleri için arazi kullanım/örtüsü değişim analizi (LULC, değişim tespiti) |
yok |
yok |
|
| 14 |
Enerji planlamasında uzaktan algılama tabanlı karar destek uygulamaları |
yok |
yok |
|
| 15 |
Öğrenci proje sunumları ve değerlendirmeler |
yok |
yok |
|