Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Sedef Şendoğdu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Huiming, Zhu. (2005). “Service qualıty of travel agents”. Internatıonal Conference on services systems and services management, proceedings of ICSSS’M. 13–15 June 2005<br /><br />Agresti, A. (1996). An Introduction to Categorical Data Analysis, John Wiley and Sons. Inc.<br /><br />Tripp, C. And Drea, John T. (2002). “Selecting and promotıng service encounter elements in passenger rail transportation”. The Journal of Services Marketing. 16/5: 432<br /><br />Şensöz, U. (2010). ISO 10002 Müşteri memnuniyeti ve müşteri şikâyetleri yönetimi standardı ve müşteri memnuniyeti: bir araştırma. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.<br /><br />Öge, V. (2007). İstanbul’da kent içi ulaştırma sistemlerinin gerektirdiği alanlar ve alan kullanım maliyeti. Yüksek lisans tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.<br /><br />Aras, H. (2007). Kar amaçsız örgütlerde müşteri memnuniyeti. Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.<br /><br />Meyer, M.D., 2003.Measuring System Performance: The Key to Establishing Operations as a Core Agency Mission, PhD Thesis, Georgia Institute of Technology, USA. <br /><br />Zolfaghari, S., 2004. A Multi Attribute Performance Measurement Model for Advanced Public Transit Systems, Ryerson University, USA. <br /><br />Manheim, L., 1979. Fundamentals of Transportation System Analyses, USA. <br /><br />TCRPG-6 A Guide Book for Developing a Transit Performance Measurement System INTERIM REPORT (TRB), 2002. <br /><br />Wang, H., 2004. A Study of System Performance Measures for Inter-modal Transportation, MSc Thesis, Mississippi State University, USA. <br /><br />Performance Measures to Improve Transportation System (TRB), 2003. <br />

Dersin İçeriği

Ulaşım tür seçiminde kullanıcı memnuniyeti unsurlarının, ulaşım planlamasında kullanıcı faktörünün ve kullanıcı memnuniyeti kavramının öneminin kavranmasıdır.<br />

Dersin Amacı

Ulaşım planlaması, insanların ve malların bir yerden bir yere aktarımı ile tüm konuları ve bu hareketliliğin yarattığı trafik kompozisyonunu ele almaktadır. Dolayısıyla; ulaşım planlamasının temel ilgi alanı insan olmaktadır. Ulaşım planlamasında sunulan hizmetler doğrudan kullanıcılar ile ilgili olduğunda ulaşım planlamasında sunulan hizmetlerin kullanıcı memnuniyeti açısından değerlendirilmesi önemli olmaktadır. Bu doğrultuda; ders kapsamında ulaşım planlamasında sunulan hizmetler ve kullanıcılar arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ulaşım planlamasının tanımı ve kent içi ulaşım türlerinin avantaj ve dezavantajlarıyla birlikte değerlendirilmesi
2 Kent içi ulaşımda sistem belirleme kriterlerinden teknolojik kriterlerin anlatımı
3 Kent içi ulaşımda sistem belirleme kriterlerinden ekonomik kriterlerin anlatımı
4 Kent içi ulaşımda sistem belirleme kriterlerinden çevresel kriterlerin anlatımı
5 Kent içi ulaşım tür seçimini etkileyen faktörler
6 KULLANICI MEMNUNİYETİ KAVRAMININ ANLATIMI
7 Ulaşım tür seçiminde kullanıcı memnuniyetinin etkisi
8 Kullanıcı memnuniyetinin ölçülmesi
9 Kullanıcı memnuniyetinin unsurları
10 Toplu taşıma performansı taraflarından kullanıcı açısından performans
11 Toplu taşıma performansı taraflarından işletmeci açısından performans
12 Toplu taşıma performansı taraflarından toplum açısından performans
13 Ulaşım planlamasında kullanıcı memnuniyetinin ölçülmesinde kullanılan yöntemler
14 Ulaşım planlamasında kullanıcı memnuniyetinin ölçülmesinde kullanılan yöntemler (devam)
15 araştırma konularının tartışılması