Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydın, İ. (2006). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara: Pegem A yayıncılık. Aydın, İ. (2012). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem Akademi. Aydın, İ. (2017). Akademik etik. Ankara: PegemA Yayıncılık. Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (4. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. V. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A. Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma süresince nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Ceritlioğlu S. F.(2009). Fikir ve sanat eserleri hukukunda intihal ve esinlenme. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Cevizci, A. (2008). Etiğe giriş. İstanbul: Paradigma Yayınları. Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2014). Karma yöntem araştırmaları: Tasarımı ve yürütülmesi. (Dede, Y. ve Demir, S. B. Çev. Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık. Erkuş, A. (2011). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Gürbüz, S., ve Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Kalaycı, Ş. (2014). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil. Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma. Desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Ed. Turan, S.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri.(Çev. Ed. Bütün, M. ve Demir, S. B.). Ankara: Pegem Akademi. Pınar İ. (2002). Akademisyenlerin etik değerleri üzerine bir araştırma. Yönetim, 13(43), 5-19. Pieper, A. (2012). Etiğe giriş. (Çev. Ataman, V. ve Sezer, G.). İstanbul:Ayrıntı Yayınları Saban, A. (2007). Lisansüstü öğrencilerin nitel araştırma metodolojisine ilişkin algıları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17,
Dersin İçeriği
Bu ders, bilimsel araştırma teknikleri ile ilgili temel bilgiler ile, araştırmaya uygun giriş yazma, yöntem ve veri toplama araçlarını belirleme, alanyazın tarama ve edlde edilen bulguları yorumlama ve bu süreç boyunca uyulması gereken yayın etiği ilkelerini kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine araştırma süreci ve yayın etiği ile ilgili bilgi vermektir. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin konu ile ilgili farkındalıklarını ve duyarlılıklarını geliştirmek ve bilimsel araştırma tekniklerine ve yayın etiğine uygun çalışmalar yürütmelerini sağlamak dersin diğer amaçlarındandır.