Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Olcay Özışık Yapıcı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1 Rızaoğlu, Bahattin (2007), Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara. 2 Zeithaml, V.A., Bitner, M.J and Gremler, D.D. (2009). Services Marketing, McGraw-Hill Internationbal Editon. 3 Peter, J. P. And Olson, J.C. (2010). Consumer Behavior & Marketing Strategy, McGraw-Hill Irwin

Dersin İçeriği

Pazarlamanın kavranması, sağlık turizm pazarlamasının kavranması, sağlık turisti tüketici davranışı, satın alma karar süreci, turistik istem ve turist tiplendirmesi, sağlık turizm pazarları ve pazar bölümlemesi, sağlık turizmi ürün kararları, fiyatlama kararları, dağıtımkararları, tutundurma kararları

Dersin Amacı

Bir taraftan pazarlama bilgi, kavram, kuram ve araçlarının turizm açısından değerlendirebilmekuygulayabilmek, diğer taraftan sağlık turizmi pazarlanmasına özgü yeni bilgi, kavram, kuram ve araçları geliştirebilmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamanın kavranması (pazarlamanın uğraşmak zorunda olduğu engeller, pazarlama yönlü olmanın ilkeleri, pazarlama işlevleri)
2 Turizm pazarlamasının kavranması (niteliği, turizm pazarlama anlayışının geliştirilmesi, hizmetin özellikleri turizm pazarlamasının özellikleri)
3 Turistik tüketici davranışı (turistik tüketici davranış araştırmasının yararları, turistik tüketici davranışının psikolojik, toplumsal, kültürel, kişisel, durumsal etmenleri)
4 Sağlık turisti satın alma karar süreci (satın alma karar sürecinin aşamaları, etmenleri, algılanan risk ve çeşitleri, özellikleri)
5 Turistik istem ve turist tiplendirmesi (turistik istemi oluşturan etmenler, turistik istemin özellikleri, turist tiplendirmeleri)
6 Sağlık turizm pazarları ve pazar bölümlemesi (Pazar ve Pazar bölümlemenin niteliği, Pazar bölümlemenin dayandırıldığı varsayımlar, Pazar bölümlemenin yararları ve koşulları, bölümleme yöntemleri, turizm pazarlarının gruplandırılması ve özellikleri)
7 Sağlık turizmi ürün kararları (turistik ürün kararlarının niteliği, turistik ürünlerin boyutları ve düzeyleri, turistik ürün sınıflandırılması, turistik ürünlerin özellikleri, turistik ürün stratejileri)
8 Sağlık turizmi ürün kararları (turistik ürün kararlarının niteliği, turistik ürünlerin boyutları ve düzeyleri, turistik ürün sınıflandırılması, turistik ürünlerin özellikleri, turistik ürün stratejileri)
9 Sağlık turizmi fiyatlama kararları (fiyatlama amaçları, fiyatlama yaklaşımları, fiyat değişiklikleri)
10 Sağlık turizmi fiyatlama kararları (fiyatlama amaçları, fiyatlama yaklaşımları, fiyat değişiklikleri)
11 Sağlık turizmi dağıtım (turist getirme) kararları: dağıtım sistemleri( dağıtım işlevleri, turistik dağıtım sisteminin türleri)
12 Sağlık turizmi dağıtım (turist getirme) kararları: turizm pazarlama aracıları (turizm pazarlama aracılarının faaliyetleri, sınıflandırılması)
13 Sağlık turizmi tutundurma kararları (tutundurmanın boyutları, tutundurma yaklaşımları-reklamcılık, halkla ilişkiler, sürülmeme, bildirseme, duyurum, lobicilik, kişisel satış
14 Genel Tekrar