Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaynaklar:
Güzel-Özmen, R.. (2010). Yazma Öğretimi. İbrahim Diken (Ed.), İlköğretimde Kaynaştırma içinde (s. ). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Doğanay-Bilgi, A. Güzel-Özmen, R.. (2010). Okuma Öğretimi.İbrahim Diken (Ed.), İlköğretimde Kaynaştırma içinde (s. ). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Güzel-Özmen, R.. (2010). Öğrenme Güçlüğü Hakkında Temel Bilgiler ve Uygulamalar. Ankara: Eğiten Kitap.
Çelenk, S. (2003). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Çelenk, S. (2009). İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Serhat Yayıncılık.
Cemaloğlu, N. (2001). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayıncılık.
Keskinkılınç, K. (2002). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayıncılık.
Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayıncılık.
Okuma Listesi:
Güzel, R. (1999). Doğrudan öğretim yönteminin öykü anlama becerisinin öğretiminde uygulanması. Eğitim ve Bilim, 23(41).
Özmen, R., Doğanay-Bilgi, A. (2005). Zihinsel engelli öğrencilerde aşamalı dikte tekniğinin hece sonundaki ünsüzü doğru okumada etkililiği. Milli Eğitim Dergisi, 33(44).
Doğanay-Bilgi, A . ve Özmen, E. R. (2014). Uyarlanmış Çok Ögeli Bilişsel Strateji Öğretiminin Zihinsel Engelli Öğrencilerin Metin Anlama Sürecinde Kullanılan Üstbilişsel Strateji Bilgisini Kazanmalarında Etkisi. KUYEB, 14(2)(1-22).
Guldenoglu, B., Kargin, T, Miller, P. (2012). Iyi Ve Zayıf Okuyucuların Kelime İslemleme Ve Okudugunu Anlama Becerilerinin Karsılastırılmalı Olarak İncelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri, 12(4), 2807-2828.
Kargin T., Güldenoglu B., Ergül, C. (2017). Anasınıfı Çocuklarının Erken Okuryazarlık Beceri Profili: Ankara Örneklemi, Özel Eğitim Dergisi, 18(1), 61-87.
Güldenoglu B., Kargin T. (2012). Karşılıklı Öğretim Tekniğinin Hafif Derecede Zihinsel Engelli Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesi. Özel Eğitim Dergisi, 13(1), 17-34.
Dersin İçeriği
İlk okuma yazma öğretimi aşamalarında zihinsel engelli öğrencilerin
değerlendirilmesi ve öğretiminin planlanması, Aşamalı Dikte Tekniği ile okuma ve yazma hatalarının düzeltilmesi, mekanik yazma hatalarının düzeltilmesi, sesli okuma akıcılığının sağaltımı, okuduğunu anlamaya hazırlık, metin türleri (kurgusal ve bilgi veren) ve yapılarının analizi, Türkçe kitaplarındaki metinlerde olması gereken özellikler, okuduğunu anlamanın değerlendirilmesi, okuduğunu anlama öğretim yöntemleri, Doğrudan Öğretim Yöntemi ile öykü anlama öğretimi, yazılı ifadenin eğerlendirilmesi ve bilişsel strateji öğretimine göre yazılı ifade öğretimi.