Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Murat Vural *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kaynaklar: Güzel-Özmen, R.. (2010). Yazma Öğretimi. İbrahim Diken (Ed.), İlköğretimde Kaynaştırma içinde (s. ). Ankara: Pegem Yayıncılık. Doğanay-Bilgi, A. Güzel-Özmen, R.. (2010). Okuma Öğretimi.İbrahim Diken (Ed.), İlköğretimde Kaynaştırma içinde (s. ). Ankara: Pegem Yayıncılık. Güzel-Özmen, R.. (2010). Öğrenme Güçlüğü Hakkında Temel Bilgiler ve Uygulamalar. Ankara: Eğiten Kitap. Çelenk, S. (2003). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Çelenk, S. (2009). İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Serhat Yayıncılık. Cemaloğlu, N. (2001). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayıncılık. Keskinkılınç, K. (2002). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayıncılık. Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayıncılık. Okuma Listesi: Güzel, R. (1999). Doğrudan öğretim yönteminin öykü anlama becerisinin öğretiminde uygulanması. Eğitim ve Bilim, 23(41). Özmen, R., Doğanay-Bilgi, A. (2005). Zihinsel engelli öğrencilerde aşamalı dikte tekniğinin hece sonundaki ünsüzü doğru okumada etkililiği. Milli Eğitim Dergisi, 33(44). Doğanay-Bilgi, A . ve Özmen, E. R. (2014). Uyarlanmış Çok Ögeli Bilişsel Strateji Öğretiminin Zihinsel Engelli Öğrencilerin Metin Anlama Sürecinde Kullanılan Üstbilişsel Strateji Bilgisini Kazanmalarında Etkisi. KUYEB, 14(2)(1-22). Guldenoglu, B., Kargin, T, Miller, P. (2012). Iyi Ve Zayıf Okuyucuların Kelime İslemleme Ve Okudugunu Anlama Becerilerinin Karsılastırılmalı Olarak İncelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri, 12(4), 2807-2828. Kargin T., Güldenoglu B., Ergül, C. (2017). Anasınıfı Çocuklarının Erken Okuryazarlık Beceri Profili: Ankara Örneklemi, Özel Eğitim Dergisi, 18(1), 61-87. Güldenoglu B., Kargin T. (2012). Karşılıklı Öğretim Tekniğinin Hafif Derecede Zihinsel Engelli Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesi. Özel Eğitim Dergisi, 13(1), 17-34.

Dersin İçeriği

İlk okuma yazma öğretimi aşamalarında zihinsel engelli öğrencilerin değerlendirilmesi ve öğretiminin planlanması, Aşamalı Dikte Tekniği ile okuma ve yazma hatalarının düzeltilmesi, mekanik yazma hatalarının düzeltilmesi, sesli okuma akıcılığının sağaltımı, okuduğunu anlamaya hazırlık, metin türleri (kurgusal ve bilgi veren) ve yapılarının analizi, Türkçe kitaplarındaki metinlerde olması gereken özellikler, okuduğunu anlamanın değerlendirilmesi, okuduğunu anlama öğretim yöntemleri, Doğrudan Öğretim Yöntemi ile öykü anlama öğretimi, yazılı ifadenin eğerlendirilmesi ve bilişsel strateji öğretimine göre yazılı ifade öğretimi.

Dersin Amacı

Okuma -yazma öğretimine ve yöntemlere ilişkin bilgilerini kullanarak özel gereksinimli bireylere okuma-yazma öğretimi yapar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İlkokuma Yazma Öğretiminin Amaçları ve Türkçe'nin Yapısal Özellikleri
2 Okuma Yazmanın Önemi
3 Okuma Yazma Öğrenme Süreci
4 Erken okuryazarlık becerileri ve değerlendirme araçları.
5 Özel Gereksinimli Öğrencinin Performansını Belirleme
6 kuma Yazmada Kullanılan Yöntemler ve Hazırlık Çalışmaları
7 Okuma Yazmada Kullanılan Yöntemler ve Hazırlık Çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Ses Temelli Okuma Yazma Öğretimi
10 Ses Temelli Okuma Yazma Öğretimi
11 Çözümleme Yöntemi ile Okuma Yazma Öğretimi
12 Çözümleme Yöntemi İle Okuma Yazma Öğretimi
13 Karma Yöntem
14 Yöntemlerin Karşılaştırılması
15 Okuma Yazma Öğretimini Planlama