| 1 |
Dersin tanıtılması, bilimsel araştırma ve yayın kavramlarının açıklanması, özel eğitim alanındaki önemi üzerine tartışma yapılması. |
|
|
|
| 2 |
Bilimsel araştırma süreçlerinin genel çerçevesi; araştırma sorusu belirleme ve hipotez oluşturma konularının tartışılması. |
|
|
|
| 3 |
Araştırma türleri ve yöntemlerinin incelenmesi; nicel, nitel ve karma yöntemlerin karşılaştırılması. |
|
|
|
| 4 |
Literatür tarama teknikleri, kaynak bulma ve değerlendirme yöntemlerinin tartışılması. |
|
|
|
| 5 |
Etik kuralların ve araştırma etiğinin açıklanması; özel eğitimde etik sorunların örneklerle tartışılması. |
|
|
|
| 6 |
Araştırma tasarımı ve veri toplama süreçlerinin planlanması; geçerlik ve güvenilirlik konularının ele alınması. |
|
|
|
| 7 |
Veri analizi tekniklerinin incelenmesi ve analiz sonuçlarının raporlanma yöntemlerinin tartışılması. |
|
|
|
| 8 |
Bilimsel yazım ilkeleri; APA ve diğer formatların kullanımı, makale ve rapor hazırlama süreçlerinin örneklerle gösterilmesi. |
|
|
|
| 9 |
Aea Sınav |
|
|
|
| 10 |
Araştırma bulgularının sunumu; tablolar, grafikler ve görsel materyallerin etkili kullanımı. |
|
|
|
| 11 |
Bilimsel yayın türlerinin incelenmesi; dergi makaleleri, konferans bildirileri ve tezlerin karşılaştırmalı değerlendirilmesi.Examination of types of scientific publications; comparative evaluation of journal articles, conference papers, and theses. |
|
|
|
| 12 |
Yayın sürecinde etik kuralların uygulanması; intihal, veri manipülasyonu ve yazar sorumluluklarının tartışılması. |
|
|
|
| 13 |
Araştırma raporu ve makale yazımında eleştirel düşünce ve bilimsel argümanların geliştirilmesi. |
|
|
|
| 14 |
Özel eğitim alanında güncel yayın ve araştırmaların değerlendirilmesi; örnek makale analizi yapılması. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca öğrenilen bilimsel yayın ve raporlama becerilerinin sentezlenmesi; öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. |
|
|
|