Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Hakan Metin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özmen, R. (2017). Öğrenme güçlüğü sınıf içi destek seti. Eğiten Fırat, T., & Ergül, C. (2020). 3D strateji öğretiminin öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin bilişsel ve üstbilişsel stratejileri kazanmalarına etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1390-1406. ISO 690 Özkubat, U., & Özmen, E. R. (2018). Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin matematik problemi çözme süreçlerinin incelenmesi: Sesli düşünme protokolü uygulaması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 19(1), 155-180.

Dersin İçeriği

Bilişsellik, bilişin kullanımı, bilişsel stratejler ve kendini yönetme stratejlieri

Dersin Amacı

Özel eğitim gerektiren bireylere bilişsel stratejileri kullanarak kendi davranışlarını nasıl yöneteceklerini öğretmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bilişsel öğrenme kuramı
2 Bilişsel öğrenme kuramı
3 Kendini yönetme stratejisi
4 Kendini yönetme stratejisi
5 Üstbiliş
6 Üstbiliş
7 Üstbiliş modelleri
8 Ara sınav
9 Üstbiliş modelleri
10 Öğrenme güçlüğünde üstbiliş
11 Öğrenme güçlüğünde üstbiliş
12 Kendini düzenleme stratejileri (okumada, yazmada ve matematikte)
13 Kendini düzenleme stratejileri (okumada, yazmada ve matematikte)
14 Kendini yönetme stratejileri geliştirme
15 Kendini yönetme stratejileri geliştirme