| 1 |
Erken okuryazarlık kavramının tanıtılması ve okuryazarlığın gelişimsel temellerinin ele alınması. |
|
|
|
| 2 |
Erken okuryazarlık bileşenlerinin (fonolojik farkındalık, kelime bilgisi, yazı farkındalığı, anlatı becerileri) açıklanması ve örneklerle tartışılması. |
|
|
|
| 3 |
Evde ve okulda erken okuryazarlığı destekleyen çevresel düzenlemelerin ele alınması ve uygun ortam örneklerinin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 4 |
Çocukların yazı farkındalığını destekleyen öğretim uygulamalarının tartışılması ve sınıf içi etkinliklerin analiz edilmesi. |
|
|
|
| 5 |
Fonolojik farkındalık becerilerinin (heceleme, kafiyeli sözcükler, ses ayırma) öğretim yöntemlerinin ele alınması ve uygulama örneklerinin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 6 |
Sözcük dağarcığını geliştirmeye yönelik stratejilerin tartışılması ve kitap okuma rutinlerinin incelenmesi. |
|
|
|
| 7 |
Etkileşimli kitap okuma tekniklerinin incelenmesi ve örnek videolar üzerinden analiz yapılması. |
|
|
|
| 8 |
Anlatı (narrative) becerilerinin değerlendirilmesi ve desteklenmesine yönelik sınıf içi uygulamaların tartışılması. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Erken yazma becerilerinin (karalama, çizim, harf farkındalığı) incelenmesi ve gelişimsel süreçlerin tartışılması. |
|
|
|
| 11 |
Erken yazma becerilerini destekleyen öğretim stratejilerinin (model olma, yazma merkezleri, günlük yazma) değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 12 |
Erken okuryazarlık becerilerinin izlenmesi, değerlendirme araçlarının incelenmesi ve öğretim planlamasına entegrasyonunun tartışılması. |
|
|
|
| 13 |
Özel gereksinimli çocuklarda erken okuryazarlığın desteklenmesine yönelik uyarlamaların açıklanması ve uygulama örneklerinin analiz edilmesi. |
|
|
|
| 14 |
Aile katılımının erken okuryazarlık gelişimine etkisinin tartışılması ve ailelere yönelik destek programlarının incelenmesi. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca öğrenilen erken okuryazarlık uygulamalarının bütüncül olarak tartışılması ve vaka örnekleri üzerinden sentez yapılması. |
|
|
|