| 1 |
İşlevsel iletişim kavramının tanıtılması; iletişim türleri ve temel ilkelerin ele alınması. |
|
|
|
| 2 |
İşlevsel iletişim ihtiyaçlarının belirlenmesinin tartışılması ve değerlendirme araçlarının incelenmesi. |
|
|
|
| 3 |
Çocukların iletişim önkoşullarının (ortak dikkat, taklit, istek bildirme vb.) ele alınması ve örnek uygulamaların değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 4 |
İşlevsel iletişim hedeflerinin nasıl belirlenmesi gerektiğinin açıklanması ve örnek vaka hedeflerinin tartışılması. |
|
|
|
| 5 |
Doğal öğretim stratejilerinin (milieu teaching, model olma, fırsat yaratma) ele alınması ve sınıf içi uyarlamaların değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 6 |
Etkin isteme (mand), etkileşim başlatma ve sosyal iletişim işlevlerinin öğretiminin örnek planlarla tartışılması. |
|
|
|
| 7 |
Alternatif ve destekleyici iletişim (AAC) türlerinin tanıtılması; hangi çocuklar için uygun olduğunun değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 8 |
AAC uygulamalarının sınıf içinde kullanımı üzerine vaka örneklerinin analiz edilmesi. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Problem davranışların iletişim temelli analizinin yapılması ve işlevsel iletişim öğretimi ile ilişkisinin tartışılması. |
|
|
|
| 11 |
İşlevsel iletişim öğretiminde kullanılan öğretim yaklaşımlarının (FCT, DTT, incidental teaching) karşılaştırılması ve örneklerin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 12 |
Ailelerin işlevsel iletişim öğretimine katılım yollarının tartışılması ve ev temelli uygulamaların planlanması. |
|
|
|
| 13 |
Öğretim süreçlerinin izlenmesi, veri toplama yöntemlerinin açıklanması ve örnek veri formlarının analiz edilmesi. |
|
|
|
| 14 |
İşlevsel iletişim öğretimi uygulamalarının genelleme ve süreklilik açısından değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca öğrenilen tüm yaklaşımların bütüncül olarak tartışılması ve uygulama örnekleri üzerinden sentez yapılması. |
|
|
|