| 1 |
NDBI kavramının tanıtılması; doğal gelişimsel ve davranışsal yaklaşımların birleşiminin tartışılması ve ders kapsamının açıklanması. |
|
|
|
| 2 |
Otizm spektrum bozukluğunun erken gelişimsel belirtilerinin ele alınması ve NDBI yaklaşımının bu belirtileri hedefleme biçiminin tartışılması. |
|
|
|
| 3 |
Doğal öğretim ilkelerinin (çevresel düzenleme, çocuk yönlülüğü, doğal pekiştirme) değerlendirilmesi ve örnek uygulamaların incelenmesi. |
|
|
|
| 4 |
Gelişimsel sosyal etkileşim yaklaşımlarının (yakınlık kurma, ortak dikkat, karşılıklı etkileşim) tartışılması ve uygulama örneklerinin analiz edilmesi. |
|
|
|
| 5 |
Uygulamalı davranış analizinin (ABA) temel ilkelerinin NDBI çerçevesinde nasıl doğal ortamlara uyarlandığının incelenmesi. |
|
|
|
| 6 |
ESDM (Early Start Denver Model) modelinin temel bileşenlerinin tartışılması ve örnek oturum videolarının değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 7 |
PRT (Pivotal Response Treatment) yaklaşımının kritik tepki alanlarının ele alınması ve uygulama stratejilerinin analiz edilmesi. |
|
|
|
| 8 |
JASPER (Joint Attention, Symbolic Play, Engagement & Regulation) modelinin hedeflediği becerilerin ve uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Doğal ortamda dil ve iletişim öğretimi stratejilerinin (modelleme, genişletme, dönüşümlü konuşma) tartışılması. |
|
|
|
| 11 |
Oyun temelli NDBI müdahalelerinin ele alınması; yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve serbest oyun uygulamalarının karşılaştırılması. |
|
|
|
| 12 |
Aile katılımının NDBI etkinliğine etkisinin tartışılması; ebeveyn eğitim programlarının analiz edilmesi. |
|
|
|
| 13 |
NDBI uygulamalarında ilerlemenin izlenmesi, veri toplama ve değerlendirmenin nasıl yürütüldüğünün incelenmesi. |
|
|
|
| 14 |
Farklı ortamlarda (ev, okul, toplum) NDBI uygulamalarının genellenmesi ve sürdürülebilirliğinin tartışılması. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca öğrenilen model ve stratejilerin bütünleştirilerek örnek bir NDBI müdahale planının hazırlanması. |
|
|
|