| 1 |
Üstün zekâ kavramının tarihsel gelişiminin tartışılması ve çağdaş tanımlama yaklaşımlarının incelenmesi. |
|
|
|
| 2 |
Üstün zekâlı bireylerin bilişsel, sosyal ve duygusal özelliklerine ilişkin alanyazının analiz edilmesi. |
|
|
|
| 3 |
Erken çocukluk, ilköğretim ve ergenlik döneminde üstün zekâlı öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarının değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 4 |
Üstün zekâlıların belirlenmesine yönelik ölçme araçlarının, tanılama modellerinin ve çoklu değerlendirme yaklaşımlarının incelenmesi. |
|
|
|
| 5 |
Zenginleştirme, hızlandırma ve farklılaştırılmış öğretim modellerine ilişkin alanyazının tartışılması ve örnek programların değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 6 |
Üstün zekâlı öğrencilerin sınıf içi uygulamalarına yönelik ulusal ve uluslararası araştırmaların analiz edilmesi. |
|
|
|
| 7 |
Yaratıcılık, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerinin üstün zekâlı öğrencilerde desteklenmesine yönelik araştırmaların incelenmesi. |
|
|
|
| 8 |
Üstün zekâlı öğrenciler için sosyal-duygusal destek programlarına ilişkin araştırmaların tartışılması ve vaka örneklerinin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Üstün zekâlı öğrencilerde iki kez farklılaşmışlık (2E) kavramının tartışılması ve bu gruba yönelik araştırmaların incelenmesi. |
|
|
|
| 11 |
Üstün zekâlı kız öğrenciler, düşük sosyoekonomik düzeyden gelen öğrenciler ve kültürel olarak farklı öğrenciler üzerine yapılan araştırmaların analiz edilmesi. |
|
|
|
| 12 |
Üstün zekâlı bireylerin aileleri, öğretmenleri ve okul ortamlarıyla ilgili araştırmaların değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 13 |
Üstün zekâlıların eğitiminde politika, mevzuat ve uygulama modellerine ilişkin ulusal–uluslararası çalışmaların incelenmesi. |
|
|
|
| 14 |
Üstün zekâlıların eğitimine ilişkin güncel eğilimlerin (yapay zekâ, dijital öğrenme, proje temelli öğrenme) tartışılması. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca incelenen araştırmaların sentezlenmesi ve üstün zekâlılar alanında yeni araştırma önerilerinin geliştirilmesi. |
|
|
|