| 1 |
Aile danışmanlığına giriş; özel eğitim sürecinde ailelerin yaşadığı temel güçlüklerin tartışılması ve dersin kapsamının açıklanması. |
|
|
|
| 2 |
Aile sistemleri kuramının ele alınması; özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerde değişen rollerin ve dinamiklerin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 3 |
Aile yaşam döngüsünün incelenmesi ve özel gereksinimli çocuğun aile yaşam döngüsündeki etkilerinin tartışılması.
|
|
|
|
| 4 |
Ailelerin duygusal tepkilerinin (inkâr, öfke, suçluluk, kabullenme) değerlendirilmesi ve bu tepkilere yönelik danışmanlık stratejilerinin tartışılması. |
|
|
|
| 5 |
Aile danışmanlığında iletişim becerilerinin (etkin dinleme, empati, açık uçlu sorular) uygulanması ve örnek danışma diyaloglarının incelenmesi. |
|
|
|
| 6 |
Ailelerin bilgi gereksinimlerinin değerlendirilmesi; özel eğitimde haklar, süreçler ve yasal çerçevelerin açıklanması. |
|
|
|
| 7 |
Aile güçlendirme ve aile odaklı hizmet modellerinin tartışılması; gerçek uygulamalardan örnek vakaların değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 8 |
Ailelerle hedef belirleme süreçlerinin uygulanması ve bireyselleştirilmiş aile destek planı hazırlama çalışmasının yürütülmesi. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Özel gereksinimli çocuklara sahip ailelere yönelik danışmanlıkta kültürel ve sosyoekonomik etkenlerin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 11 |
Davranış sorunları yaşayan çocukların ailelerine yönelik danışmanlık uygulamalarının tartışılması ve vaka analizlerinin yapılması. |
|
|
|
| 12 |
Ailelere ev ortamında uygulanabilecek öğretimsel ve davranışsal desteklerin planlanması ve örnek aile eğitim oturumlarının incelenmesi. |
|
|
|
| 13 |
Çok disiplinli ekip çalışmasında aile danışmanının rolünün tartışılması ve ekip–aile iletişim stratejilerinin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 14 |
Ailelerle kriz durumlarında (tanı sonrası, davranış krizleri, okul geçişleri) etkili danışmanlık yaklaşımlarının incelenmesi. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca geliştirilen aile danışmanlığı becerilerinin bütüncül biçimde değerlendirilmesi ve örnek bir danışma sürecinin yapılandırılması. |
|
|
|