| 1 |
Öğrenme güçlüğü alan uygulamalarına giriş; derste izlenecek süreçlerin tanıtılması ve örnek vaka türlerinin tartışılması. |
|
|
|
| 2 |
Öğrenme güçlüğünün türlerinin (okuma, yazma, matematik) gözden geçirilmesi ve her bir türle ilgili sınıf içi gözlem göstergelerinin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 3 |
Okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerle ilgili uygulamaya dayalı değerlendirme faaliyetlerinin incelenmesi ve örnek veri toplama süreçlerinin uygulanması. |
|
|
|
| 4 |
Yazma güçlüğü olan öğrenciler için kullanılan öğretimsel değerlendirme araçlarının tartışılması ve örnek öğrenci ürünlerinin analiz edilmesi. |
|
|
|
| 5 |
Matematik öğrenme güçlüğüne yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi ve sınıf içi uygulama üzerinden hata analizlerinin yapılması. |
|
|
|
| 6 |
Okuma güçlüğü için kullanılan çok duyulu öğretim tekniklerinin tanıtılması, sınıf içi örnek uygulamaların incelenmesi ve tartışılması. |
|
|
|
| 7 |
Yazma güçlüğüne yönelik destekleyici öğretim stratejilerinin (grafik düzenleyiciler, yapılandırılmış yazma etkinlikleri) uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 8 |
Matematik güçlüğü yaşayan öğrenciler için somut–temsilî–soyut (STS) öğretim yaklaşımının sınıf içi uygulamalarla değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Öğrenciler için bireyselleştirilmiş müdahale planlarının hazırlanması; örnek bir öğrenci için hedef belirleme ve öğretim adımlarının oluşturulması. |
|
|
|
| 11 |
Okuma alanında müdahale uygulamalarının sınıf içi prova edilmesi ve uygulama sonuçlarının tartışılması. |
|
|
|
| 12 |
azma sürecine yönelik öğretimsel müdahalelerin (yazma planlama, cümle üretimi, düzenleme) sınıf ortamında uygulanması ve gözden geçirilmesi. |
|
|
|
| 13 |
Matematik güçlüğü olan öğrenciler için problem çözme öğretimi uygulamalarının uygulanması ve öğrenci performansının değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 14 |
Öğrenci ilerleme izlemenin (progress monitoring) veri temelli karar verme süreçleri kapsamında uygulanması ve grafiklerle değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca geliştirilen müdahale uygulamalarının bütüncül olarak değerlendirilmesi ve öğrenci destek planlarının son hâle getirilmesi. |
|
|
|