Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Banwell, C. N., & McCash, E. (1994). Fundamentals of molecular spectroscopy (4th ed.). McGraw-Hill.
Svanberg, S. (2023). Atomic and molecular spectroscopy: Basic aspects and practical applications (6th ed.). Springer.
Pavia, D. L., Lampman, G. M., Kriz, G. S., & Vyvyan, J. R. (2015). Introduction to spectroscopy (5th ed.). Cengage Learning.
Skoog, D. A., Holler, F. J., & Crouch, S. R. (2018). Principles of instrumental analysis (7th ed.). Cengage Learning.
Köksal, F. (2006). Spektroskopi ve lazarlere giriş. Nobel Yayın Dağıtım.
Yurdakul, Ş. (2012). Spektroskopi ve grup teorisinin temelleri. Türk Dil Kurumu Yayınları.
Erdik, E. (2015). Organik kimyada spektroskopik yöntemler. Gazi Kitabevi.
Ingle, J. D., & Crouch, S. R. (1988). Spectrochemical analysis. Prentice Hall.
Atkins, P. W., & Friedman, R. (2010). Molecular quantum mechanics (4th ed.). Oxford University Press.
Larkin, P. (2018). Infrared and Raman spectroscopy: Principles and spectral interpretation (2nd ed.). Elsevier.
Dersin İçeriği
Spektroskopide Temel Kavramlar, Moleküler Orbital Teorisi ve Spektroskopi, Elektromanyetik Radyasyon ve Madde Etkileşimi, Kızılötesi (IR) Spektroskopisi Temelleri ve Uygulamaları, Raman Spektroskopisi, Mikrodalga Spektroskopisi, Flüoresans ve Fosforesans Spektroskopisi, UV-Görünür Spektroskopisi ve Uygulamaları, Nükleer Manyetik Rezonans (NMR) Temelleri, 1D NMR Spektroskopisi Elektron Spin Rezonans (ESR) ve Spektroskopik Yöntemlerin Karşılaştırması ve Entegrasyonu
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin modern spektroskopik tekniklerin temel fiziksel prensiplerini, deneysel altyapısını ve uygulama alanlarını kapsamlı şekilde anlamalarını sağlamaktır. Öğrencilerin elektromanyetik spektrumun farklı bölgelerinde kullanılan spektroskopi yöntemlerini karşılaştırarak analiz edebilmesi, spektral verileri yorumlayabilmesi ve bu yöntemleri araştırma problemlerine uygulayabilecek yetkinliğe ulaşması hedeflenmektedir. Ayrıca ders, doktora düzeyinde bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli teorik bilgi birikimi, analitik düşünme becerisi ve deneysel farkındalığın geliştirilmesini amaçlamaktadır.