Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Kemal Çağatay Selvi *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kalite Yönetim Sistemleri — Doç. Dr. Muharrem Tuna & Öğr. Gör. İlkay Güler Güncel Yaklaşımlarla Kalite ve Kalite Yönetim Sistemleri — Sündüs Dağ

Dersin İçeriği

u ders, kalite kavramının temellerinden başlayarak standardizasyonun önemi, kalite güvence sistemleri, ISO 9001 başta olmak üzere ulusal ve uluslararası kalite yönetim standartları, süreç yönetimi, sürekli iyileştirme yöntemleri, dokümantasyon yapısı ve denetim süreçlerini kapsamaktadır. Öğrenciler, işletmelerde kalite yönetim sistemlerinin kurulması, sürdürülmesi ve iyileştirilmesine yönelik temel bilgi ve beceriler kazanarak kalite odaklı bir yönetim anlayışı geliştirmeyi öğrenirler.

Dersin Amacı

Kalite, Standardizasyon ve Kalite Yönetim Sistemleri dersinin amacı, öğrencilerin kalite kavramı, standartlar ve kalite yönetim sistemlerinin temel prensiplerini anlayarak işletmelerde kaliteyi geliştirme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca, ulusal ve uluslararası standartlara uygun süreç yönetimi yapabilmeleri için gerekli bilgi ve farkındalığı oluşturmaktır

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
2 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
3 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
4 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
5 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
6 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
7 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
8 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
9 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
10 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
11 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
12 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
13 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
14 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.
15 Ders, kalite kavramları ve standardizasyonun temelleriyle başlayıp ISO ve diğer kalite yönetim sistemlerini kapsayacak şekilde ilerler. Ara sınav ve uygulamalı örnekler ile süreç yönetimi, denetim ve sürekli iyileştirme konuları işlenir. Son haftalarda kalite maliyetleri, müşteri memnuniyeti ve final sınavına hazırlık yapılır.